خبرهای تازه

عبدالله عبدالله استفاده ابزاری از نام زنان در اداره‌های حکومتی را انتقاد کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه و یک تن از نامزدان ریاست جمهوری، استفاده ابزاری از نام بانوان را در کشور نگران کننده می‌داند و تأکید دارد که برای پیشرفت حکومت‌داری در کشور به آنان نقش بیشتر داده شود.

در ادامه پی‌کارهای انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، این‌بار شماری از بانوان در کابل، در همایشی از دسته انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی به رهبری آقای عبدالله، پشتیبانی شان را اعلام کردند.

آقای عبدالله، طی سخنرانی‌اش در این همایش، اظهار می‌دارد که هرچند اخیراٌ استفاده‌های ابزاری از بانوان به این بزرگ جامعه تأثیر منفی گذاشته، اما بدون سهم‌گیری آنان، پیشرفت در حکومت‌داری ناممکن خواهد بود.

آقای عبدالله، می‌گوید: “اداراتی که باید به پاکی مشهور باشد، متاسفانه به نام بد یاد شد در کشور ما که باعث تاثیرگذاری به همه زنان پاک دامن گردید. ما شاهد بودیم استفاده ابزاری از نام زن، به نام زن پول جمع کردند و دها مورد دیگر که جنبه‌های منفی بودند.”

در همین حال، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که هرچند نگرانی در مورد تقلب در برگزاری انتخابات وجود دارد؛ اما تصمیم جلوگیری از تقلب را مردم خواهد گرفت. 

همچنان، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، کنایه‌های به رهبری دسته انتخاباتی دولت‌ساز نیز داشت.

آقای عبدالله، می‌افزاید: “دروغ‌های شاهانه گفتن یک نفر به آن مشهور است، انشاءالله خدا کمک کند به سفری به عربستان سعودی رفتن حتما عمره را هم ادا می‌کنند و اگر این بار به یاد شان بود؛ پشت به کعبه دعا نمی‌کنند روی  به کعبه دعا می کنند.”

با این این همه دسته انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی، تأمین صلح در کشور را اولویت می‌دهد؛ اما تأکید دارد در صورتی که صلح عادلانه نباشد؛ انتخابات باید برگزار شود.

انورالحق احدی، رئیس اجرائیه دسته انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی، بیان می‌دارد: “اگر صلح عادلانه باشد پیش از برگزاری انتخابات ما خواهان آن هستیم اگر عادلانه نمی‌شود، نیاز است تا انتخابات برگزار شود.”

با این همه دیده شود که تلاش‌های صلح منجر به تعویق انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد؛ آن‌چه که زمان به آن پاسخ خواهد داد.

گزارشگر: خالد نیکزاد 

Trending

خروج از نسخه موبایل