خبرهای تازه

عبدالله: نظام جمهوری کشور در گفتگوهای صلح به معامله گرفته نخواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

ممکن است گفتگوهای صلح میان طالبان و امریکا به دور ششم کشیده شود.

در این میان رییس اجرایی کشور روند جاری گفتگوهای صلح در قطر را مبهم میداند و میگوید که در این گفتگوها نظام جمهوری به معامله گرفته نخواهد شد.

عبدالله عبدالله رییس اجرای کشور میگوید: “گفتگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان در جریان است، از یک طرف مردم امیدوار استند و از طرف دیگر برخی موارد روشن نیست و مردم تشویش دارند و نادیده گرفتن این موارد به صلح کمک نمیکند.”

در همین حال امریکا گفته است که چهار موضوع کلیدی از جمله آغاز گفتگوهای رو در رو میان طالبان و حکومت افغانستان روی میز گفتگوها قرار دارد، اما شماری از سیاستمداران حکومت را به بی برنامگی در روند صلح متهم می سازند.

از سویی هم هرچند جزییاتی از گفتگوهای قطر معلوم نیست، اما امیدواری های را در میان شهروندان و حتا کشورهای همسایه به میان آورده است.

مولوی قلم الدین وزیر پیشین امر باالمعروف رژیم طالبان میگوید: “اگر تا دو یا سه روز دیگر نتیجه این گفتگوها بیرون نیاید، آمدن وزیر خارجه امریکا ضروری خواهد بود.”

با این همه منابع نزدیک به طالبان میگویند که ممکن است این گفتگوها به دور ششم کشیده شود و در نهایت مایک پامپیو وزیر خارجه امریکا و ملا برادر روی متن نهایی توافق نامه صلح امضا بزنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل