رویداد های اخیر

عدم موجودیت اتحاد در بین مجاهدین، بزگترین ضعف جهاد بود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

جبهه نجات ملی می گوید: دربین مجاهدین اتحاد وجود نداشت واین بزرگترین ضعف جهاد بود.

مسوولین این جبهه یاداور می شوند که، برخی از مجاهدین با گرفتن پول هنگفت از کشور های بیگانه رسالت جهاد را زیر سوال بردند.

جبهه ملی نجات که رهبری آن به دوش صبغت الله مجددی است؛ حالا پس از سال ها از ضعف های یاد می کند که باعث خلاهای جبران ناپذیر در میان مجاهدین شده است.

ذبیح الله مجددی منشی جبه نجات ملی میگوید:

چندی پس از ایجاد جبه ملی استاد ربانی به تحریک وهابی های عرب ((جمعیت اسلامی)) را تاسیس کرد، پول های گزافی مصرف کردند واز جبهه خود را گوشه کرد. حکمتیار هم خود را جدا کرد و این را ثابت ساختند که در بین افغانان اتحاد نیست و تاحال این اتحاد وجود ندارد.

به قول این مجاهدین، در سال های جهاد آهسته آهسته دخالت کشورهای همسایه شروع شد و به برخی از تنظیم ها کمک های میلیونی صورت میگرفت.

آقای ذبیح الله مجددی افزود: دخالت ها از هرطرف شروع شد، حکومت های فاسد و اسلام گراهای ایران ۶ سال تمام به ما دفتر ندادند، اما کمک های میلیونی به گروه های می کرد که از آنان اطاعت می کردند ولی یک جبههنجات ملی به دیگران نمی رسید. بعد طالبان آمد؛ طالبان هم مردمان خوبی بوده اند ما می شناختمشان، اما پاکستان با کمک کمونیست ها به داخل شان نفوذ کرد.

به تاریخ ۲۶ دلو ارتش سرخ افغانستان را ترک کرد، این خروج افغانستان را گواه جنگ های داخلی ، قدرت طلبی ها و کشانیده شدن به یک انزوا سیاسی رساند تا این که طالبان ظهور کردند و مجاهدین از صحنه کنار رفتند.

گزارشگر؛فرحناز فروتن

Trending

خروج از نسخه موبایل