علم و تکنالوژی

عرضه جدیدترین موتر بی‌ام‌دبلیو با قابلیت تغییر رنگ

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۷, ۱۴۰۰)

شرکت موتر سازی بی‌ام‌دبلیو در نمایشگاه امسال محصول جدید خود را با سیستم پیشرفته‌ای به نمایش گذاشته که قابلیت تغییر رنگ را دارد.

رونمایی از این تکنولوژی نشان می‌دهد حداقل یک شرکت موتر سازی در تلاش است تا این تکنالوژی را به ثمر برساند. هنوز نمی‌توان رنگ بدنه موتر را از سرخ به سیاه یا آبی تغییر داد، اما iX Flow که در نمایشگاه CES امسال معرفی شد، یعنی اولین قدم در این مسیر برداشته شده است.

iX Flow با استفاده از فناوری E Ink، به تغییر رنگ نمای بیرونی موتر دست یافته است. بی ام و iX را در یک پوشش سفارشی پوشانده که حاوی میلیون‌ها میکروکپسول E است. هر کپسول با رنگدانه‌های سفید با بار منفی و رنگ سیاه با بار مثبت پر شده است، سپس یک میدان الکتریکی باعث می‌شود که رنگدانه‌های سفید یا سیاه در سطح میکروکپسول جمع شوند.

تغییر رنگ خاکستری به سفید ممکن است دستاورد بزرگی به نظر نرسد، اما پالت ساده تغییر رنگ در حال حاضر در دنیای واقعی کاربرد دارد. بی‌ام‌دبلیو گفته تغییر رنگ موتر از سفید به خاکستری بسته به فصل می‌تواند به گرم شدن یا خنک شدن فضای داخلی موتر کمک کند.

انعکاس پرتو‌های داغ آفتاب در تابستان به نمای بیرونی سفید، می‌تواند به خنک شدن بیشتر کمک کند و در عین حال آفتاب زمستانی باعث می‌شود فضای داخلی موتر زودتر گرم شود.

فناوری الکتروفورتیک نیز در مصرف انرژی کارآمد است و فقط باید هنگام تغییر رنگ، جریان داشته باشد. بی‌ام‌دبلیو این تکنالوژی را برای مالکان طراحی کرده تا بتوانند هر طور که می‌خواهند، رنگ موتر را تغییر دهند. بی‌ام‌دبلیو هنوز اطلاعاتی از تولید انبوه این موتر نداده است، اما این ویژگی است که بسیاری از مردم از آن استقبال خواهند کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل