اخبار ساحوی

عزیزالله لودین از لوی سارنوالی خواست به پرونده های فساد رسیدگی کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

عزیزالله لودین رییس اداره مبارزه با فساد اداری از لوی سارنوالی می خواهد که به پرونده های فساد که از سوی این اداره به لوی سارنوالی فرستاده شده است، رسیدگی کند.

آقای لودین می گوید که در جریان دو سال گذشته نزدیک به 150 پرونده مربوط به فساد اداری را به لوی سارنوالی فرستاده است، اما لوی سارنوالی در این مورد اقدامی نکرده است.

به گفته آقای لودین، پرونده هایی که از سوی این اداره به لوی سارنوالی فرستاده شده است، مربوط به شماری از مقام های حکومتی نیز می باشد.

اما مسئولان در لوی سارنوالی می گویند که تمامی پرونده هایی را که از اداره مبارزه با فساد دریافت کرده اند، مورد بررسی قرار داده اند.

رحمت الله نظری معاون لوی سارنوالی گفت که این اداره پنج هزار پرونده را مورد بررسی قرار داده اما نا امنی ها باعث ایجاد مشکلات فرا راه کار این اداره شده است.

با این حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان با انتقاد از نهادهای عدلی و قضایی می گویند نهادهای عدلی وقضایی در مورد مبارزه با فساد عزم قوی ندارند.

داکتر جعفر مهدوی عضو مجلس نمایندگان گفت که شبکه های مافیایی بزرگ در درون نظام حضور دارند واین مسئله باعث شده تا نهادهای عدلی و قضایی گام استوار و مطمئنی را بر ندارند.

مبارزه با فساد اداری از اولویت های دولت افغانستان است و جامعه بین المللی تداوم کمک های خود را مشروط به مبارزه جدی دولت افغانستان علیه فساد کرده است.

اما به نظر می رسد مبارزه با این پدیده کار ساده ای نیست و دست داشتن برخی از مقامات ارشد حکومت و باندهای قدرتمند در فساد موجود، مبارزه با این پدیده را به امر دشواری مبدل کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل