رویداد های اخیر

عطانور: در صورت ادامه خشونت‌ها مقاومت دوم شکل خواهد گرفت

Published

on

(Last Updated On: جدی ۴, ۱۳۹۹)

عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، امروز(پنجشنبه، ۴ جدی) در گرامیداشت از کارنامه‌های استاد رهنورد زریاب تاکید میکند که اگر حکومت امنیت را تامین کرده نمیتواند، آنان برای تامین امنیت آستین برخواهند زد.

وی می افزاید که در صورت ادامه خشونت و کشتار مردم مقاومت دوم شکل خواهد گرفت.

عطا محمد نور در این باره گفت:” حرکت‌ها وحشیانه و دهشت افگنانه اگر پیش میرود گزینه دوم داریم. گزینه دوم رفتن به مقاومت دوم است.”

با این حال وزیر امور داخله میگوید که از نگرانی‌های امنیتی شهروندان آگاه است و به همین منظور طرح تازه عملیاتی را منظور کرده است.

مسعود اندرابی، وزیر امور داخله، در این باره میگوید:” ما مطمیین استیم که این‌ها بجز از ازدیاد نفرت علیه از این گروه منفور کدام چیزی ندارد. انشاالله ما در سکتور امنیتی  خصوصا در شهر کابل تدابیر خود را تقویه بخشیدیم، برنامه مشترک را با امنیت ملی تدوین کردیم.”

اما مردم نگران از وضعیت امنیتی و ناکام بودن طرح‌های امنیتی اند.

فواد نسیمی، یک باشنده کابل، در این باره گفت: ” صد فیصد مردم از این جنگ و ناامنی خسته شده و مردم حق دارد که نگران باشد.”

رحمت الله، باشنده دیگر کابل، در این مورد میگوید:” بسیار مردم پریشان است، ما از دولت مرکزی خواهشمند استیم که امنیت مردم را جدی بگیرد تا مردم در یک فضای آزاد زنده‌گی کنند.”

این درحالی است  که روز چهارشنبه گذشته دو تن از شهروندان شهر کابل با انتقال دادن لوحه‌ها حرکت نمادین را از بهر افزایش قتل‌های هدفمند به نمایش گذاشتند.

در این لوحه ها نوشته شده بود که صبح مادرت را ببوس شاید شب پس نگردی.

قابل یاد آوری است که در این اواخر قتل‌های هدفمند در سراسر کشور افزایش یافته است که امروز فرشته کوهستانی، فعال مدنی وسیاسی در کاپیسا توسط افراد مسلح موترسایکل سوار ترور شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل