خبرهای تازه

عطا محمد نور برکناری اش از سمت ولایت بلخ را غیر قابل قبول میداند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

چند ساعت پس از اعلام تایید ریاست جمهوری بر استعفای والی بلخ، عطا محمد نور در میان هواداران اش در بلخ  به تصمیم رییس جمهور واکنش نشان داد و آنرا رد کرد.

اقای نور بیان نمود که کنار رفتن از سمت ولایت بلخ، مشروط به عملی ساختن تعهدات رییس جمهور با حزب جمعیت بوده است و رییس جمهور حق برکناری وی را ندارد.

او گفت: “رییس جمهور به من گفت که ترس میخورم شما استعفا ندهید، من گفتم این هم  استعفاء. باید مسوولیت های خود را عملی کنید. پس وقتیکه این مسوولیت ها عملی نشد، استعفا من منتفی است و قبول ندارم.”

عطا محمد نور اظهار نمود که تصمیم نهایی اش را در مورد اقدام رییس جمهور پس از رایزنی با اعضای رهبری جمعیت همگانی خواهد ساخت و کشورهای بیرونی باید از مداخله در امور داخلی و اداری افغانستان دست بردار شوند.

وی هشدار داد که در صورتی که کاخ ریاست جمهوری از قوه قهریه استفاده کند، از هر گزینه ای در برابر حکومت استفاده خواهند کرد.  

آقای نور اضافه کرد: “در صورت تفاهم، کسی باید به ولایت بلخ بیایید که با ما تعهد شده بود. باید بر اساس مشوره همین بزرگان باشد، ما هرگز والی فراشوتی و پرتاب شده را به این ولایت اجازه نمی دهیم.”

او همچنان از هواداران اش خواست که فعالیت های شان مدنی باشد.

در عین حال، ظاهر قدیر، عضو مجلس نمایندگان تصریح نمود: “این کار حکومت که وعده سیاسی میدهد و بعدا انرا عملی نمی سازد، حکومت را به بحران خواهد کشاند.”

در این میان صلاح الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجه نیز به دنبال برکناری عطا محمد نور از سوی رییس جمهور، سفر اش به کشور یونان را نیمه تمام گذاشت و دوباره به کابل برگشت.

عطا محمد نور ۱۵ سال تمام به عنوان والی بلخ کار کرده است؛ او چند ماه پیش عبدالله عبدالله، رییس اجرایی را به ناتوانایی سیاسی متهم ساخت و تاکید کرد که برای انچه که رییس اجرایی در به دست اوردن ان ناکام مانده است با رییس جمهور وارد مذاکره  می شود.   

گزارشگر: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل