خبرهای تازه

عطا محمد نور در برابر مکتوب تبعیض آمیز وزارت داخله واکنش نشان داد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عطا محمد نور در واکنش تند به نامه تبعیض آمیز وزارت داخله برکناری وزرای مخابرات، معارف، اقتصاد، برخی معین ها و دیگر مقامات حکومتی را تصفیه قومی غیر قابل انکار در حکومت وحدت ملی خوانده است.

آقای نور در پیوند به نامه اخیر فرماندهی عمومی امن و نظم عامه وزارت داخله نوشته است:« نامه ی اخیر فرماندهی عمومی امن و نظم عامه که گفته میشود بوسیله یکی از افسران رده ی دوم این فرماندهی امضا شده است، حکایت از عمق بغض، بد بینی و نگاه نفاق افگنانه حلقه های درون نظام دارد و در عین حال ضعف، ناتوانی و معذور بودن مقامات رهبری وزارت امور داخله را نشان میدهد».

اخیرا نامه ای از قوماندانی عمومی امن و نظم عامه در شبکه های اجتماعی درز کرده که در آن از قوماندانی لوای نمبر یک کابل خواسته شده تا فهرستی از افسران و ساتنمنان غیر تاجک را برای شمولیت در قطعه ضد آشوب تهیه نماید.

وزارت امور داخله روز گذشته با نشر توضیحات در صفحه رسمی فسبوک اش در این مورد گفته است: «در چوکات قطعه امن و نظم عامه بقدر کافی از ملیت تاجک وجود دارد و نیاز است تا برای تکمیل ترکیب قومی این قطعه از سایر اقوام برادر نیز شامل گردد».

اما یک ساعت بعد این توضیحات را ویرایش کرده و صرف نوشته است که صادر کننده این نامه براساس دستور جدی و عاجل سرپرست وزارت داخله برای پیگرد قانونی به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل