خبرهای تازه

عطا محمد نور: ضعف و بی کفایتی دولت داعش را به افغانستان آورده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عطا محمد نور در یک گرد همایی مردمی در بلخ گفته است که ضعف و بی کفایتی دولت باعث حضور داعش در افغانستان شده است.

آقای نور تاکید کرد که حکومت برای از بین بردن داعش اراده قوی ندارد و این گروه در ولایات بدخشان، قندوز، فاریاب، جوزجان و سرپل فعالیت دارد.

او گفت: «چرا من میگویم که داعش رشد کرده؟ من نمیگویم که دولت داعش را آورده است. من نمیگویم که با هلیکوپتر های حکومت، توسط امنیت ملی داعش آورده شده است. اما این را قبول کنیم که ضعف و بی کفایتی دولت به حدی بوده که امروز داعش از خاور میانه به افغانستان آمده است.»

والی برکنار شده بلخ از فساد گسترده در سطوح مختلف حکومت یاد آوری نمود و بیان کرد تا زمانی که ارگ با رهبری جمعیت به موافقت نرسد، در مقام ولایت بلخ باقی خواهد ماند.

وی اضافه کرد: «امروز کی میگوید که فساد نیست؟ فساد در خود ارگ است. کمیسیون تدارکات خاص، خود مجموعه بزرگی از فساد است.»

در ادامه گردهمایی، باشندگان لوگر، قرباغ و بلخ اظهار نمودند که برای تطبیق عدالت اجتماعی و سیاسی در کنار آقای نور خواهند ماند و اجازه نخواهند داد تا شبکه های بیرونی مجاهدین را از صحنه خارج سازند.

ضابط خان، یکی از جهادی های پیشین گفت: «افراد خارجی و بیرونی در بین مجاهدین به نام مجاهد داخل شدند. چه میکنند؟ برادران مجاهد تان را خدای ناخواسته از صحنه دور میکنند.»

هاشم، یکی از فرماندهان دیگر جهادی تصریح نمود: «ما با افتخار در پشت شما (عطا محمد نور) ایستاد هستیم. ما به زور خدا از طرف شمالی از همان جا ایستاد هستیم. خود و خون خود را خواهد ریختانیدم.»

آقای نور همچنین خواستار تطبیق تفاهمنامه حکومت وحدت ملی شد و تاکید کرد که جامعه جهانی باید در تطبیق این تفاهمنامه توجه نمایند.

Trending

خروج از نسخه موبایل