رویداد های اخیر

عمران‌خان، نخست وزیر پیشین پاکستان از یک سوء قصد جان به سلامت برد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۲, ۱۴۰۱)

بربنیاد گزارش رسانه‌های پاکستانی، رهبران حزب تحریک انصاف اعلام کردند که عمران‌خان از یک عملیات ترور جان سالم بدر برده است. نیروهای امنیتی پاکستان یک مهاجم را بازداشت کرده‌اند.

درپی تیراندازی در شهر وزیر آباد، ایالت پنجاب چند نفر از فعالان حزب تحریک انصاف و از چهره‌های سیاسی این حزب نیز زخمی شدند و این حادثه تاکنون یک تلفات جانی داشته است.

گفته می‌شود عمران‌خان نخست وزیر سابق پاکستان نیز درپی تیراندازی زخمی شده اما وضعیت وی پایدار است و برای درمان به مکان امن منتقل شده است.

این حادثه همزمان با هفتمین روز از تظاهرات ضد دولتی در پاکستان رخ می‌دهد که به رهبری عمران‌خان به سمت اسلام‌آباد در حال حرکت است.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان حادثه تیراندازی در تظاهرات عمران‌خان را به شدت محکوم و از مقامات امنیتی و انتظامی خواسته تا تحقیقات فوری درباره عوامل این حمله انجام دهند.

عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان برگزاری انتخابات زودهنگام را از دولت در این کشور مطالبه می‌کند و تهدید کرده که اگر مطالبه مخالفان پذیرفته نشود تظاهرات ضد دولتی با ورود به اسلام‌آباد تبدیل به یک تحصن طولانی مدت خواهد شد.

رهبران دولت ائتلافی پاکستان پیشنهاد مذاکره را به جناح مخالف به رهبری عمران‌خان ارایه کرده و همزمان هشدار دادند که دولت هرگز اجازه هرج و مرج در کشور و محاصره پایتخت به بهانه تظاهرات و فعالیت‌های سیاسی را نخواهد داد.

Trending

خروج از نسخه موبایل