جهان

عمران‌ خان و پوتین درباره منطقه و افغانستان تیلیفونی گفتگو کردند

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲۷, ۱۴۰۰)

نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور روسیه طی گفتگوی تیلیفونی آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه، وضعیت منطقه از جمله افغانستان و پدیده اسلام هراسی را بررسی کردند.

عمران‌خان روز دوشنبه (۲۷جدی) در حساب کاربری خود در توییتر از رایزنی تیلیفونی با ولادیمیر پوتین خبر داد و نوشته است که:” از مواضع قاطع رئیس جمهوری روسیه علیه سوء استفاده از آزادی بیان و توهین به ساحت مقدس پیامبر ما حضرت محمد مصطفی (ص) قدردانی می‌کنیم.”

وی افزود:” پوتین اولین رهبر غربی است که در قبال احساسات مسلمانان نسبت به پیامبر مکرم اسلام (ص) همدلی و حساسیت نشان داد.

نخست وزیر پاکستان گفت که از پوتین برای سفر رسمی به اسلام‌آباد دعوت کرده است و طرفین راه‌های پیشبرد همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف از جمله تجارت را بررسی و بر لزوم افزایش این تعاملات تاکید کردند.

وی تاکید کرد که اسلام هراسی یک پدیده وحشتناک و نفرت انگیز است که پیامدهای جدی به دنبال دارد.

دفتر نخست وزیری پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عمران‌خان بر لزوم آزادسازی دارایی‌های افغانستان تاکید کرد و افزود که صلح و ثبات پایدار در این کشور به نفع همسایگان و تمام منطقه است.

وی اظهار داشت:”نیاز به کمک و رفع نیازهای شدید مردم افغانستان است زیرا آنان با چالش‌های وخیم اقتصادی و انسانی روبرو هستند.”

اوایل ماه جدی امسال نخست وزیر پاکستان در پیامی از اظهارات رئیس جمهوری روسیه علیه اسلام‌ستیزی و مبنی بر اینکه توهین به پیامبر اسلام (ص) آزادی بیان نیست، استقبال کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل