اخبار ساحوی

عمران خان، عمر ایوب را به‌حیث نامزد کرسی صدارت پاکستان معرفی کرد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۷, ۱۴۰۲)

یکی از مشاوران کلیدی عمران خان، صدر اعظم سابق پاکستان، اعلام کرده که این رهبر زندانی، عمر ایوب خان را به‌حیث نامزد برای کرسی صدر اعظمی معرفی کرده است.

به گزارش رویترز، این حزب همچنین از اعتراضات سراسری به آنچه تقلب گسترده علیه خود در انتخابات خواند، خبر داده است. کمیسیون انتخابات چنین اتهاماتی را رد کرده و گفته است که مجامع قانونی هرگونه نگرانی خاصی را برطرف خواهند کرد.

در این انتخابات هیچ جناحی اکثریت مطلق را به دست نیاورده است، اما نامزدهای مستقل مورد حمایت خان کرسی بیشتر، ۹۲ کرسی از ۲۶۴ کرسی را در پارلمان کسب کرده اند. خان ائتلاف با سه حزب بزرگ را رد کرده است و این به این معنی که نامزد او در حال حاضر تعداد لازم کرسی برای تشکیل دولت را ندارد.

اسد قیصر، یکی از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان پس از دیدار با صدر اعظم سابق در زندان به خبرنگاران گفت: «عمر ایوب نامزد ما برای انتخابات نخست وزیری خواهد بود، او توسط عمران خان نامزد شده است.»

قیصر افزوده است که حزب تحریک انصاف با احزاب دیگر تماس خواهد گرفت تا در مورد حمایت از نامزدی ایوب گفتگو کنند. مخالفان خان قبلاً اعلام کرده بودند که برای تشکیل یک دولت اقلیت متحد می شوند.

حامیان خان به عنوان مستقل نامزد شده اند، زیرا کمیسیون انتخابات به دلایل تخنیکی از شرکت در انتخابات تحت نماد انتخاباتی حزبش منع شده بودند.

ایوب در حال حاضر مخفی است و در قضایای مختلف توسط مجریان قانون تحت تعقیب است، از جمله به اتهام مشارکت در شورش پس از دستگیری عمران خان.

او با وجود غیابت در کمپاین انتخاباتی به رقابت پرداخت و در انتخابات کرسی به دست آورد. او قبلاً عضو حزب نواز شریف، رقیب اصلی خان و همچنین حزب جنرال پرویز مشرف، حاکم نظامی سابق بود.

ایوب، نواسه ایوب خان، دومین رئیس جمهور پاکستان است. ایوب خان از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۹ رئیس جمهور پاکستان بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل