خبرهای تازه

عملکرد حکومت در مبارزه با ویروس کرونا بسنده نیست – مجلس نمایندگان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مجلس نماینده گان عملکرد حکومت را در کار مبارزه با ویروس کرونا بسنده نمی داند و از گسترش شمار مبتلایان در کشور هشدار میدهد. آنها می گویند که تاکنون کیت های تست کرونا به ولایت های که در تهدید بلند قرار دارند نرسیده و بسیار از مرکز های صحی تجهیزات ندارند.

مجلس نماینده گان، وزیر صحت و مشاور رییس جمهور در بخش روابط عامه و استراتیژیک را از بهر افزایش بیماری کرونا و چگونه گی مبارزه با آن برای پاسخگویی فرا خواند.

خدیجه الهام، مجلس نماینده گان، می گوید: “کیت های که برای تست کرونا است بسیار اندک است و تست های کافی به ولایت ها نرسیده است و اگر افراد مشکوک به گونه لازم تست نشوند، معلوم دار است که شمار مبتلایان افزایش میابد.”

مهدی راسخ، مجلس نماینده گان، می گوید: “حکومت باید برای روز های سخت تدابیر جدی صحی را روی دست گیرد و هم دربخش رسیده گی به تجهیزات صحی و هم رسیده گی به مواد خوراکی را تدابیر داشته باشد درغیرآن مردم از این نگرانی نجات داده شود.”

درهمین حال وزیر صحت از عواقب ناگوار ویروس کرونا در کشور هشدار میدهد و می گوید که اگر تمامی مردم نقش شان را دراین راستا انجام ندهند، فاجعه بزرگ انسانی رخ خواهد داد.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه، گفت: “با کمترین ظرفیت موجود تلاش میکنیم و اگر مردم توجه نکنند فاجعه خواهد آمد که کسی انتظارش را نخواهد داشت و فریاد میزنم، خواهش میکنم و زاری می کنم که درخانه بمانید و توصیه های داکتران را عملی سازید.”

او خطاب به مجلس نمایندگان گفت: “شما نماینده گان مجلس هم توصیه های پزشکی را درنظر نمی گیرید و نزدیک نشسته اید قرنطین شخصی رعایت نشده و کتله منظم نشسته اید و این کار یک جنجال را در درون مجلس خواهد ایجاد کرد.”

ازسویی هم وحسد عمر مشاور رییس جمهور می گوید که تخصیص سه اعشاریه پنج میلیارد افغانی برای مبارزه با کرونا اجرا شده و به زودی طرحی ازسوی کابینه تصویب می شود تا بیشتر پول های پروژه های انکشافی دراین مبارزه به مصرف برسد.

بااین حال نماینده گان مردم درمجلس تاکید می ورزند که حفظ جان مردم از مسوولیت های اساسی حکومت است و باید از هر گزینهء برای مبارزه راستین با ویروس کرونا و نجات جان مردم کار گیرد، درغیرآن فاجعه های بزرگ از ادارهء حکومت بیرون خواهد بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل