اخبار ساحوی

عملیات آقتاش کندز با کشته شدن مسوول نظامی طالبان پایان یافت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مقامات محلی کندز خبر داده که عملیات مشترک نظامی نیروهای افغان و خارجی در ولسوالی آقتاش این ولایت پس از سه روز و با کشته شدن مولوی زلمی، مسوول نظامی طالبان، پایان یافته است.

محمد صفر اکبری، آمر امنیت پولیس کندز گفت در جریان این عملیات سه روزه ۱۰ روستا از وجود طالبان پاکسازی شده و بیش از ۱۵ طالب به شمول مسوول نظامی این گروه کشته شده اند.

اما برخی باشنده گان محل در تماس به خبرنگار آریانانیوز در کندز گفته است که روستا های آزاد شده در آقتاش پس از بیرون شدن نظامیان، دو باره به دست طالبان افتاده اند.

ولسوالی آقتاش از واحد های اداری تازه ایجاد است که سه سال پیش از سوی رییس جمهور تشکیل این ولسوالی منظور شد، اما هنوز هم مرکز و روستاهای این ولسوالی از سوی طالبان اداره میشود.

به گفته مسوولان نظامیان، عملیات پاکسازی این ولسوالی را در هماهنگی با نیروهای حمایت قاطع و قطعات ویژه راه اندازی کرده اند.

ماین های کارگذاری شده و سپر قرار دادن غیر نظامیان توسط طالبان از چالش های عمده در کندی این عملیات گفته شده و به گفته فرماندهان نظامی تا کنون بیش از ۱۰۰مواضع مستحکم شورشیان تخریب شده اند.

نیروهای امنیتی همچنان می افزایند که  در جریان این عملیات به غیر نظامیان آسیب نرسیده اما دو نیروی امنیتی در نبرد با طالبان زخمی شدند.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل