اخبار ساحوی

عملیات نظامی نیروهای امنیتی در فاریاب آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

به تازگی نیروهای تازه نفس امنیتی افغان برای سرکوب هراس افگنان در فاریاب فرستاده شده اند تا این ولایت را از وجود دهشت افگنی پاک سازی کند.

جنرال دوست که، برای تامین امنیت به این ولایت رفته است؛ رهبری نبرد را به دوش خواهد کشید.

سلطان فیضی مسوول مطبوعاتی معاون اول رییس‌جمهور میگوید، امروز قطعات خاص نیروهای امنیتی در مناطق مختلف ولسوالی های فاریاب عملیات را آغاز کرده اند و انشاالله فردا به گونه عمومی عملیات آغاز خواهد شد و جنرال دوستم نقش رهبری را به عهده دارد.

لوی درستیز کشور که به فاریاب رفته است روحیه نظامیان افغان را بلند میدانند و تاکید دارد که برای سرکوب شورشگری در این ولایت نیروهای کمکی رسیده است

قدم شاه شهیم لوی درستیز کشور میگوید، تشویش جدی وجود ندارد و در برخی از قریه ها و قصبات که در آن مخالفان عشر و زکات جمع میکنند و ماین گذاری میکنند عملیات نیرو های ما ادامه دارد.

نقیب الله فایق عضوولسی جرگه تاکید دارد که، بسیاری از باشندگان برخی از ولسوالی های فاریاب بیجا شده اند و برخی دیگر شان آماده نبرد با هراس افگنان اند.از همین رو باید از سوی حکومت در قالب نیروهای محلی تجهیزشوند.

بگفته وی، وقتی بالای یک پوسته ۱۰ نفری از سوی مخالفان حمله ۵۰۰ نفری صورت میگرد مقاومت کرده نمیتوانند باید مردم همچون طالبان به جنگ های چریکی بپردازند در غیر آن فاریاب نگهداری نمیشود.

پیش از این جنرال دوستم گفته بود تا هراس افگنان را از فاریاب نابود نکند به پایتخت باز نخواهد گشت و به طالبان هشدار داده بود که، پیش از بین رفتن خود را به حکومت تسلیم کنند.

گزارشگر:احمد فرشاد صالح .

Trending

خروج از نسخه موبایل