رویداد های اخیر

غزال حارس رییس اداره بازرس ریاست جمهوری استعفا کرد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲, ۱۴۰۰)

غزال حارس رییس اداره بازرس ریاست جمهوری کشور از کناره‌گیری خود از ریاست این اداره خبر داده است.

خانم حارس در رشته توییتی گفته است: “پس از نزدیک به دو سال خدمت به عنوان  بازرس، و دو بار ارایه استعفاء به مقام ریاست جمهوری که متاسفانه منظور نشد، از سمت خود کنار میروم.”

بانو حارس در مورد علت استعفایش چیزی نگفته اما تاکید کرده است: ” به امید اینکه در آینده ای نه چندان دور، افغانستان دیدگاه واحدی برای مبارزه با فساد داشته باشد.”

وی افزوده است: “مبارزه با فساد در کشوری که همواره از موجودیت فساد گسترده رنج برده، دشوار و خطیر است. ولی خوشحالم که در این مدت وظایف محوله را با وجود چالش های بی شمار قاطعانه، شفاف و با بی طرفی کامل انجام دادم.”

بانو حارس گفته است: “افتخار میکنم که در این مدت فرصت کار با یک تیم جوان، متعهد و توانا را داشتم، که نه تنها در سخت ترین زمان و شرایط با اراده قوی با فساد مبارزه کردند، بلکه همه روزه برایم منبع دانش و انگیزه بودند.”

غزال حارس در ماه اسد سال ۱۳۹۸ به عنوان رییس اداره بازرس ریاست جمهوری افغانستان گماشته است. رییس جمهور غنی در فرمانی در ماه جولای سال ۲۰۲۰ میلادی مسوولیت نظارت از مصرف بودجه کرونا به عهده این اداره سپرد.

این اداره صدها پروند فساد در بودجه کرونا را بررسی کرد و ده ها مسوولین حکومتی را نیز به اتهام فساد اداری و حیف و میل بودجه کرونا به دادستانی کل معرفی کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل