خبرهای تازه

غنی: افغانستان نسبت به هر زمان دیگر به صلح نزدیک شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور یک بار دیگر تاکید می‌ورزد که بهترین راه حل برای منازعات چهل ساله افغانستان، برگزاری انتخابات و حفظ نظام جمهوری در کشور است.

رییس جمهوری در یک پیام تصویری به مناسبت «روز جهانی صلح» میگوید که با وجود «نیت بد» مخالفان، افغانستان نسبت به هر زمان دیگر به صلح نزدیک است.

آقای غنی میگوید: ” حکومت وحدت ملی در طول پنج سال گذشته برای دست یافتن به صلح پایدار، عادلانه و باعزت در کشور تلاش‌های فراوانی را انجام داده است و زمینه اجماع در سطح کشورهای همسایه، منطقه و فرا منطقه را فراهم کرده؛ که در نتیجه آن موضوع صلح افغانستان از حاشیه به متن آمده و تحقق صلح از یک رویای دور به یک واقعیت نزدیک و دست یافتنی مبدل شده است.”

رییس جمهوری کشور میگوید که صلح پایدار «دقت، جرئت و خلوص نیت» می خواهد و باور به «عدالت و کرامت انسانی» را از تمام شهروندان را تقاضا میکند.

آقای تاکید می‌ورزد که صلح واقعی زمانی تحقق و دوام می یابد که مردم افغانستان، زن و مرد، فارغ از تبعیض و بی عدالتی به حقوق خود نایل آیند.

در همین حال آقای برگزاری انتحابات ریاست جمهوری و حفظ نظام جمهوری در کشور را تنها راه حل برای پایان منازعه در افغانستان می‌داند، “راه حل منازعات چهل ساله تنها از مسیر سیاسی گذشته می تواند و بهترین راه، مشارکت سیاسی و حمایت از انتخابات و نظام جمهوری است. انتخابات پروسه ملی و قطعی است که قانون اساسی کشور در مورد برگزاری آن صراحت دارد و زمینه برابری هر افغان با افغان دیگر را مساعد می سازد.

در همین حال آقای غنی از مخالفان حکومت خواست که آتش بس کنند، زیرا به باور وی جنگ راه حل نیست و اولین گام برای رسیدن به صلح واقعی توقف خون ریزی در کشور است.

Trending

خروج از نسخه موبایل