خبرهای تازه

غنی بخاطر استفاده کلمه “چادر” بر علیه منتقدان اش از زنان معذرت خواست

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رئیس جمهور اشرف غنی بخاطر استفاده کلمه چادر بر علیه منتقدان حکومت وحدت ملی و سوء تعبیر شدن اظهارات اخیر اش از زنان کشور معذرت خواست.

آقای غنی دیروز در نشست انتقال مسئولیت های پولیس مرزی به وزارت دفاع طی سخنرانی اش به منتقدان حکومت وحدت ملی تاخت و اظهار داشت: ”آزادی بیان مورد احترام ما است به  شکل که مسوولانه باشد،  هر کسیکه ادعا دارد که یک عضو عالی ربته از این کشور یا و سعت رتبه  یا غیره همرای داعش شامل است جرعت کند به محکمه بیاید ادعای خود را تثبیت کند ورنه چادر بپوشد.”

اما ارگ ریاست جمهوری امروز، با نشر اعلامیه ای مطبوعاتی در این مورد نوشته است: “متاسفانه شماری از افراد با سوء تعبير از صحبت‌های روز شنبه رئیس‌جمهور در صدد مغشوش نمودن افكار عامه هستند. اشاره به کلمه چادر در صحبت روز گذشته با استفاده از تعابیر رایج محلی بوده و به هیچ وجه به قصد اهانت به مقام شامخ زنان کشور نبوده و نیست. با این‌هم، اگر احساسات زنان کشور از آن تعبیر متاثر شده باشد، رئیس جمهور از آنان معذرت می‌خواهد.”

این اظهارات رئیس جمهور واکنش های بسیاری از فعالان حقوق بشر و حقوق زن را برانگیخته و اکثرا از طرز فکر رئیس جمهور به تندی انتقاد میکنند. 

Trending

خروج از نسخه موبایل