خبرهای تازه

غنی: تامین صلح از طریق گفتگوی مستقیم «دولت افغانستان و طالبان» ممکن است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور میگوید که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان باید در هماهنگی با دولت این کشور انجام شود.

رییس جمهو در یک گفتگوی ویژه با یک رسانه جاپانی می‌گوید که برای رسیدن به صلح نیاز به گفتگو های مستقیم با گروه طالبان از طریق یک دولت مشروع است.

آقای غنی میگوید: “صلح تنها زمانی آمده می تواند که دولت مشروع افغانستان و طالبان وارد یک مذاکره مستقیم شوند. طالبان باید تلاش کنند که صدای شان از طریق انتخبات شنیده شود نه از طریق خشونت .”

آقای غنی همچنان می خواهد که دولت افغانستان باید در محور مذاکرات صلح میان امریکا و گروه طالبان قرار داشته باشد، ” در صورت خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید با دولت افغانستان گفتگو شود دولت افغانستان نباید از محور گفتگو های صلح به دور نگهداشته شود.”

در همین حال اتحادیه اروپا نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان خواهان آتش بس شده از طالبان خواسته اند که وارد مذاکرات میان افغانی شوند.

در اعلامیه اتحادیه اروپا آمده است: “صلح پایدار تنها از طریق یک توافق سیاسی به میان آمده می تواند. و برای رسیدن به این هدف، نمایندگان ایالات متحده و اروپا قول حمایت از گفتگوهای میان دولت افغانستان ، طالبان و دیگر رهبران سیاسی و جامعه مدنی افغانستان را می دهند.”

این گفته ها از سوی رییس جمهور در حالی مطرح می شود که گفته میشود وزارت دفاع امریکا روی طرح خروج زود هنگام نیروهای امریکایی از افغانستان مشغول کار است.

Trending

خروج از نسخه موبایل