خبرهای تازه

غنی خواهان همکاری بیشتر آلمان و جامعه جهانی برای رسیدن افغانستان به صلح پایدار شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رییس جمهور اشرف غنی از آلمان و جامعه جهانی خواست تا برای رسیدن به صلح پایدار با پاکستان حکومت افغانستان را کمک کنند.

وزیر خارجه آلمان امروز در یک سفر اعلام ناشده وارد کابل شد و با مقام های افغان دیدار کرد.

اقای غنی در دیدار با وزیر خارجه المان از تلاش های این کشور برای تامین صلح در افغانستان ستایش کرد و اظهار نمود که با برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، قانون اساسی به گونه کامل عملی خواهد شد.

آقای غنی گفت: «با وجود تمام چالش ها مردم افغانستان شاهد پیشرفت ها اند. امید داریم که با برگزاری انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۱۸ و انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۹ مردم افغانستان شاهد عملی شدن کامل قانون اساسی باشند. مردم افغانستان خواستار صلح بین الافغانی در داخل افغانستان و صلح پایدار با پاکستان هستند. در این زمینه همکاری جدی آلمان و جامعه بین المللی را خواهانیم.»

در عین حال، وزیر خارجه آلمان نیز بر ادامه کمک های کشور اش با افغانستان تاکید کرد.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه المان بیان داشت: «ما تعهد میکنیم که با تمام امکانات دست داشته در کنار افغانستان خواهیم بود. ما در سال های آینده در بخش اقتصادی و آموزش پولیس همکاری میکنیم و افتخار داریم که پس از امریکا بزرگترین کمک کننده افغانستان هستیم.»

وزیر خارجه آلمان همچنان روند صلح افغانستان را زمانگیر خواند و از تلاش های حکومت افغانستان برای ریشه کن ساختن فساد اداری و کشاندن طالبان به میز گفتگوهای صلح ستایش کرد.

گابریل اضافه کرد: «آلمان از جامعه جهانی میخواهد که برای تامین صلح و ثبات در افغانستان همکاری بیشتر نماید. از کشور هاییکه روند صلح افغانستان را مختل میسازند میخواهیم که به جای مداخله برای پایان جنگ در افغانستان کار کنند.»

وزیر خارجه آلمان همچنان در دیدار با رییس اجرایی بر از سر گیری فعالیت های سفارت اش در کابل به زودی سخن گفت و تاکید کرد که کشور اش در پیکار با هراس افگنی همکاری نزدیک افغانستان خواهد بود.

گزارشگر: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل