رویداد های اخیر

غنی: طالبان تعهدی برای تامین صلح در افغانستان ندارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور در سفرش به ولایت لوگر گفته است که گروه طالبان پس از توافقنامه صلح با امریکا، حملات خود را در بخش هایی از کشور را افزایش داده است.

آقای غنی صبح روز چهارشنبه در راس یک هیات بلند پایه حکومتی برای بررسی وضعیت امنیتی لوگر به این ولایت سفر کرد. آقای غنی در دیدار با مقام‌‌ها و بزرگان قوم در این ولایت گفته است که طالبان هنوز هم دست از خشونت بر نداشته و این گروه برای تامین صلح در افغانستان متعهد نیست.

رییس جمهوری تایید کرد که چالش ها در برابر روند صلح وجود دارد اما می‌گوید که این چالش ها جلو تامین صلح را نخواهد گرفت.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری گفته است: “من میخواهم خونریزی ها در کشور ختم شود. در روز عید تمام جهان گفت که ۴۰۰ زندانی طالب باید رها شود، اما حکومت افغانستان حاضر شد ۲۰۰ زندانی را رها کند. اما اگر طالبان جنگ را ادامه دهند، مردم افغانستان در برابر شان ایستادگی خواهد کرد.”

رییس جمهوری همچنان وضعیت کنونی ولایت لوگر را قابل قبول نمی‌داند و تاکید می‌کند که برای تامین امنیت شاهراه کابل-گردیز و همچنان جاده ولسوالی ازره این ولایت اقدام جدی صورت خواهد گرفت.

آقای غنی افزوده است: ” تامین امنیت لوگر وابسته به تامین امنیت شاهراه کابل-گردیز می‌باشد. امنیت تمام ولسوالی ها باید تامین شود. به تمام نهاد های امنیتی دستور داده شده تا به این موضوع توجه کند.”

شماری از اعضای شورای ولایتی لوگر می‌گویند که حکومت مرکزی به تطبیق پروژه های زیربنایی، صحی، آموزشی و تامین امنیت در این ولایت توجه نکرده و از رییس جمهور خواستند تا تعهدات خود را عملی کند.

رییس جمهوری همچنان تعهد کرد که در بخش استخراج سنگ کرومایت در زون جنوب شرق سرمایه گذاری خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل