خبرهای تازه

غنی: ناکامورا قهرمان آبادی افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور میگوید که پروژه‌های را که تتسو ناکامورا در ولایت های ننگرهار و کنر اجرا کرده، به نامش مسمی خواهد شد.

رییس جمهوری در مراسم انتقال پیکر داکتر ناکامورا به جابان گفت که وی در بخش های مدیریت آب، زراعت و ایجاد سیستم آبیاری پروژه های زیادی را تطبیق کرده است.  

تتسو ناکامورا ۷۳ ساله، پزشک جاپانی که بخش عمده زندگی و حرفه خود را وقف بهبود زندگی افغان‌ها کرده بود. آقای ناکامورا روز چهار شنبه هفته گذشته در حمله مردان مسلح بر موتر حامل اش در ناحیه اول شهر جلال آباد با پنج تن از همکارانش کشته شد.

رییس جمهوری میگوید:”ناکامورا قهرمان آبادی افغانستان است. وی زندگی اش را وقف آبادی این کشور نموده بود. وی با این کشور عشق داشت.”

رییس جمهور غنی می‌افزاید که داکتر ناکامورا پروژه های زیادی  را به سر رسانیده است و کارش را از مداوای مردم در مناطق دور دست افغانستان آغاز کرد و در بخش های مدیریت آب، زراعت و ایجاد سیستم آبیاری پروژه های عامه را تطبیق کرد.

آقای غنی میگوید: “ناکامورا با انسانیت رابطه نزدیک داشت. وی خدمات بزرگ به افغانها انجام داده است، و قاتلان وی به جهنم میرود.”

 داکتر ناکامورا چندین پروژه آبیاری را در ولایت‌های ننگرهار و کنر با شیوه خاص خودش طراحی و عملی کرد که در نتیجه آن  صدها هزار  نفر از فقر نجات یافتند.

رییس جمهور غنی را به خاطر کارهای انسان‌ دوستانه‌اش به نام «کاکا مراد» شهروند افتخاری افغانستان داد. افراسیاب ختک عضو پیشن مجلس سنا پاکستان در تویتراش نوشته بود که ناکامورا قربانی مهار نمودن آب کنر شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل