رویداد های اخیر

غنی: هدف حملات پسین تضعیف اعتماد میان حکومت و نسل جوان کشور است

Published

on

(Last Updated On: جدی ۸, ۱۳۹۹)

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور میگوید که هدف از حملات پسین به ویژه قتل های هدفمند در کشور برای “ایجاد بی اعتمادی و ناامید ساختن نسل جوان” کشور است.

آقای غنی امروز(دوشنبه، ۸ جدی) در جلسه فوق العاده کابینه گفته است که حملات انجام شده بالای یما سیاووش، محمد یوسف رشید، ملاله میوند، الیاس داعی، رحمت الله نیکزاد، فرشته کوهستانی، فاطمه خلیل، داکتران زندان پلچرخی، حمله بر یک نسل و تمام ارزش ها و حمله بر قلب و وجدان مردم افغانستان است.

وی افزوده است: “هدف این چنین حملات، از بین بردن ثبات، ایجاد بی اعتمادی و ناامید ساختن نسل جوان کشور می باشد. هدایت من به تمام نهادهای مربوطه این است که به خانواده های شهدا رسیدگی کنند، زیرا غمشریکی و همدردی با آنان وظیفه وجدانی، اخلاقی و اسلامی ما می باشد.”

رییس جمهوری همچنان به نهادهای امنیتی و دفاعی هدایت داده است که در زمینه شناسایی و مجازات عاملان این حملات و جلوگیری از تکرار آن، اقدامات فوری و همه جانبه را روی دست گیرند.

آقای غنی گفته است: ” حس انتقام ما باید هدفمند و منطقی باشد و موجب اراده و تامین عدالت گردد، طوریکه تجربه میثاق امنیتی در کابل نشان داد، مردم در تامین امنیت همکار بوده و در این زمینه اراده جمعی وجود دارد، بنا به تمامی نهادهای دولتی و والیان ولایات هدایت داده میشود تا در انسجام تمامی اقشار جامعه به شمول علما، متنفذین، نهادهای مردمی و مدافع حقوق زنان و شوراهای مردمی غرض ایجاد صف واحد در مقابل دشمنان این کشور اقدامات لازم را روی دست گیرند.”

رییس جمهوری همچنان وزارت های ذیربط به ویژه وزارت امور داخله و نهادهای عدلی و قضایی را موظف کرده است تا در زمینه به محاکمه کشاندن مجرمان و “تروریستان” اقدام و این روند را سرعت بخشند.

Trending

خروج از نسخه موبایل