اخبار ساحوی

غنی: هیچ قدرتی مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شده نمی‌تواند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رئیسجمهور غنی، می‌گوید که نظام جمهوریت برای حکومت افغانستان خط سرخ است و هیچ قدرتی مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور شده نمی‌تواند.

آقای غنی، که در مراسم عاشورای حسینی، سخن می‌گفت، تأکید می‌ورزد که اگر مانند امام حسین (ع) تنها هم بماند روی ایجاد نظام جمهوریت و مردم‌سالاری ایستاده‌گی قاطع خواهد کرد.

آقای غنی، می‌گوید: “جمهوریت خط سرخ من قرار دارد و اگر مانند امام حسین تنها بمانم بازهم سر جمهوریت ایستاده می‌شوم.”

همچنان، ریس جمهور کشور، می‌افزاید: “انتخابات به دستور قانون اساسی دروقت معین آن برگزار خواهد شد و هیچ بدیل برای انتخابات وجود ندارد و هیچ قدرتی مانع انتخابات شده نمی تواند.”

درهمین حال، محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، می‌گوید که «هراس‌افگنان» با ادامه جنایت‌ها تلاش دارند تا امارت را بر مردم افغانستان تحمیل کنند.

آقای دانش بیان می‌دارد: “عده، از تروریستان می‌خواهند با جنایت و کشتار امارت را برمردم تحمیل کنند و جمهوریت را که ممثل ارادهء مردم است سقوط دهند و همین چیزی است که امام حسین دربرابر چنین جنایت ها ایستاده گی کرد.”

در همین حال، شماری از مخالفان سیاسی حکومت می‌گویند که قانون اساسی نزد ارگ هیچ ارزشی ندارد و هر کاری که به خواست ارگ باشد و از بهر مصلحت سیاسی باشد آن را انجام می‌دهد.

انوارالحق احدی، رئیس جبهه نوین ملی افغانستان، می‌گوید: “قانون اساسی درارگ هیچ معنای ندارد و اگر هر چه خواسته باشد آن را انجام میدهد.”

این  گفته‌ها از سوی رئیس جمهور و مخالفان سیاسی وی درحالی ابراز می‌شود که وضعیت امنیتی درکشور بدتر شده و ازسوی دیگر قرار است انتخابات ریاست جمهوری تا ۱۹ روز دیگر برگزار شود.

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل