رویداد های اخیر

غنی: هیچ معامله‌ی بر سر نیروهای امنیتی صورت نخواهد گرفت

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۵, ۱۳۹۹)

رییس جمهور غنی امروز(دوشنبه، ۱۵ جدی)  در نشست بررسی اصلاحات در وزارت دفاع ملی گفت که هیچ معامله‌ی بر سرنیروهای امنیتی کشور صورت نخواهد گرفت.

غنی در این باره گفت:” نقطه که وضاحت داشته باشد هیچگونه معامله سر قوای امنیتی افغانستان تا زمانکه من رفق داشته باشم صورت نمی گیرد شما افتخار این سرزمین استید.”

در همین حال، بربنیاد تصمیم هیات‌های مذاکره کننده جمهوریت وامارت قرار بود فردا (۱۶ جدی) مذاکرات صلح در دوحه از سر گرفته شود اما به دلایل نامعلوم سفر تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی صورت نگرفته است.

شماری از  اعضای این هیات میگویند که  قرار است فردا به دوحه برسند و احتمال دارد مذاکرات با یک الی دو روز تاخیر شروع شود.

فوزیه کوفی، عضو هیات مذاکره کننده صلح جمهوری اسلامی افغانستان، در این باره گفت:” مهم این است که به تاریخ 5 دوطرف در محل مذاکرات حضور بیابند. اگر مذاکرات با یک الی دو روز تاخیر برگزار می‌شود مشکل جدی نیست”.

در واپسین مشورت‌ها، دیگر روز دوشنبه هم نشست کمیته‌ی رهبری شورای عالی مصالحه با حضور هیات مذاکره کننده برگزار شد، نشتی که در آن رهنمود کتبی به هیات مذاکره کننده سپرده شده است.

شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان نیز خواستار اعلام آتش بس و حفظ دست آوردهای ۱۹ سال گذشته است.پ

ناهید فرید، عضو مجلس نماینده گان، در این مورد میگوید:” هدف هیات نباید امضای توافق نامه با طالبان باشد، بل هدف شان باید حفظ ارزش‌ها وحقوق باشد”.

اما منابع در قطر می‌گویند که هیات مذاکره کننده طالبان به دوحه رسیده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل