رویداد های اخیر

غنی: وضعیت کشور مطابق خروج نیروهای خارجی مدیریت شود

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۲, ۱۴۰۰)

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور از همه طرف ها در داخل و بیرون حکومت می خواهد که برنامه های شان را برای مدیریت اوضاع پس از خروج نیروهای خارجی هماهنگ کنند.

آقای غنی در گفتگو با مرکز عربی واشنگتن دی سی در دوحه می گوید که اعلام تصمیم خروج از سوی جوبایدن، شکل دهنده وضیعت جاری بوده و اکنون باید تمامی برنامه ها با این وضیعت عیار شوند.

آقای غنی گفته است: ” تصمیم جوبایدن که از سوی ناتو نیز تایید شد تغییر دهنده و شکل دهنده وضعیت بوده است. حالا تمام طرف ها چه دولتی و چه غیر دولتی باید در مورد آنچه فکر می کردند ممکن است رخ دهد، تجدید نظر کنند و برنامه های خود را با روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان همسو کنند.”

رییس جمهور غنی روند خروج نیروهای خارجی را تغییر بازی نامیده و آن را در چهار بخش ارزیابی کرده است.

وی گفته است: “همه باید با دولت همکاری می کردند تا برنامه هایی را برای تسریع روند صلح که منجر به صلح پایدار برای مردم افغانستان می شود و به روابط خوبی برای مشارکت با کشورهای همسایه، منطقه، جهان اسلام و شرکای بین المللی افغانستان منجر می شود، تغییر دهند.”

 این در حالی است که رییس جمهور غنی از بهر دیدار و گفتگو با جوبایدن در راس یک هیات بلند پایه راهی امریکا شده است.

بشمول رولا غنی بانوی نخست، امرالله صالح، معاون نخست رییس جمهور، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی، حنیف اتمر وزیر خارجه، شهرزاد اکبر، رییس کمیسون حقوق بشر، دو عضو هییت مذاکراتی و وحید عمر، مشاور ارشد رییس جمهور، آقای غنی را در این سفر همراهی می کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل