رویداد های اخیر

غنی و پومپیو در مورد اقدام‌های بعدی روند صلح افغانستان صحبت کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور با مایک پومپیو وزیر امور خارجه امریکا در مورد اقدامات بعدی در روند صلح، صحبت کرده است.

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه ای میگوید که دو طرف روز گذشته از طریق کنفرانس ویدیویی در مورد صلح افغانستان تبادل نظر کرده اند.

در این ویدیوکنفرانس امرالله صالح و سرور دانش معاونین رییس جمهوری، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، سکات میلر فرمانده کل نیروهای حمایت قاطع و راس ویلسن شاژدافیر سفارت امريكا در افغانستان نیز حضور داشتند.

 

در این کنفرانس وزیر خارجه امریکا گفته است که هدف اساسی این کشور یک افغانستان متحد، مستقل، دموکراتیک و باثبات در چوکات تداوم روابط درازمدت و ستراتیژیک میان دو کشور است و “برای رسیدن به آن یکجا با حکومت افغانستان کار خواهیم کرد.”

بر اساس اعلامیه، در این ویدیوکنفرانس در خصوص صلح، گام های بعدی در راستای صلح از جمله رهایی زندانیان، تحلیل و مکان مذاکرات و سایر اقدامات مربوط به صلح، بحث صورت گرفت.

هر دو جانب بر همکاری مشترک در زمینه اطلاع رسانی در آغاز و جریان مذاکرات صلح تاکید کردند.

در اعلامیه آمده است: “در این ویدیوکنفرانس موافقت صورت گرفت که در روزهای نزدیک روی جزییات بعدی در پروسه صلح کار صورت گیرد و به ویژه جانب دولت افغانستان روی میکانیزم آتش بس اعلام ناشده که قواعد بازی در آن مشخص گردد، تاکید نمود.”

 

Trending

خروج از نسخه موبایل