اخبار ویژه

فرار مردم در پی حمله طالبان در شهر لشکرگاه هلمند

Published

on

Reuters
(Last Updated On: میزان ۲۰, ۱۳۹۹)

نبردهای شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در داخل شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند جریان دارد.

 

شماری از فعالان مدنی ولایت  می گویند که از شب گذشته تا کنون شماری از پاسگاه ها سقوط کرده و نیرو های امنیتی نیز منطقه را ترک کرده اند که به این ترتیب کمر بند امنیتی، به شهر لشکر گاه نزدیک شده است.

در تازه ترین مورد، پس از چاشت روز یکشنبه، حوزه چهارم شهر لشکرگاه، سید آباد در ولسوالی نادعلی و نهر سراج در ولسوالی گرشک به دست طالبان افتاد.

منابع میگویند که طالبان ۳۷ پولیس و دو انجنیر را در منطقه ستیشن برق در دو راهی لشکرگاه-کندهار را با خود برده اند.

فعالان مدنی با نگرانی از وضعیت می گویند که نیروهای امنیتی شماری از پاسگاه ها را ترک کرده اند و اگر وضعیت همین گونه باشد، این ولایت سقوط خواهد کرد.

جنرال محمد یاسین خان والی هلمند می پذیرد که طالبان حملات خود را در این ولایت افزایش داده اند اما می افزاید که عملیات بر ضد گروه طالبان آغاز شده ست و در ده روز گذشته، در پی حملات هوایی و زمینی، ۲۰۰ طالب کشته شده اند.

آقای خان می  افزایند که در این جنگ ها شماری از طالبانی نیز حضور دارند که در پی توافق صلح امریکا و طالبان از بند رها شده اند.

در همین حال والی هلمند میگویند که مولوی غفور معاون والی نام‌نهاد طالبان که جنگ هلمند را رهبری می‌کرد عصر امروز از ساحه نهرسراج ولسوالی گرشگ این ولایت از سوی نیروهای امنیت ملی بازداشت شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل