اخبار ویژه

فرانسه به افغانستان: عاملان کشتار شهروندان ما را آزاد نکنید

Published

on

Reuters
(Last Updated On: اسد ۲۶, ۱۳۹۹)

فرانسه از افغانستان خواسته است، زندانیان طالبان که در کشتن شهروندان فرانسوی دست دارند را آزاد نکند.

حکومت افغانستان توافق کرده است که ۴۰۰ زندانی جنجال بر انگیر طالبان را از بهر آغاز گفگوهای میان افغان ها از بند رها کند.

حکومت روز پنجشنبه ۸۰ نفر از آنان را از زندان پلچرخی آزاد کرد.

وزارت خارجه فرانسه با نشر اعلامیه ای گفته است: “فرانسه نگران حضور شماری از هراس افگنان در میان زندانیان طالبان که قرار است آزاد شوند، است که در کشتن شهروندان فرانسه دست داشته اند.”

 هفته گذشته سکات موریسن نخست وزیر استرالیا نیز در نامه ای از دونالد ترمپ رییس جمهوری امریکا خواسته بود که از رهایی زندانیان طالبان که در قتل سربازان استرالیایی دست دارند، جلوگیری کند.

 مقام های وزارت دفاع این کشور به خانواده های سه سرباز کشته شده این کشور تماس گرفته و به آنان هشدار داده اند که حکمت الله، سرباز افغان که بالای سربازان استرالیایی تیر اندازی کرد، بر اساس توافق با طالبان آزاد خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، حكمت الله از هفت سال بدینسو پس از كشتن لنس استورپان میلوسویچ، ساپر جیمز مارتین و پرایویت رابرت پوات در آگست سال ۲۰۱۲ در حالی كه آنها كارت بازی می كردند، در زندان به سر می‌برد.

 ماریس پین وزیر امور خارجه و لیندا رینولدز وزیر دفاع استرالیا این موضوع را با همتاهای امریکایی خود در واشنگتن در میان گذاشته اند. نخست وزیر استرالیا در نامه ای از ترمپ خواسته که حکمت الله را آزاد نشود.

این در حالی است که هفته گذشته لویه جرگه کشور تصمیم گرفتند که ۴۰۰ زندانی طالبان آزاد شوند تا گفتگوهای میان افغان ها آغاز شود. به تعقیب آن رییس جمهور غنی نیز فرمان رهایی آنان را امضا کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل