جهان

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در بغداد کشته شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران ناوقت روز پنجشنبه، ۱۲ جدی، در یک حمله هوایی در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق کشته شد.

این حمله هوایی بر کاروان موتر حامل آقای سلیمانی و فرماندهان گروه حشد الشعبی بوده است.

سپاه پاسداران ایران نیز بامداد جمعه با نشر خبرنامه ای، این خبر را تایید کرده است. در این خبرنامه آمده است: “به استحضار امت اسلامی بویژه ملت شریف و قهرمان ایران می رساند بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز امریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیم السلام و سرافرازی ایران عزیز ، به شهادت رسید.”

در این حمله چند تن دیگری از فرماندهان حشد الشعبی عراق نیز کشته شده اند.

در همین حال پنتاگون، وزارت دفاع امریکا نیز ضمن تایید این خبر تصریح نموده که دستور این حمله را دونالد ترمپ، رییس جمهوری و فرمانده کل نیروهای این کشور اصدار نموده بود.

رییس جمهوری امریکا نیز یک عکس پرچم این کشور را در صفحه تویتر خویش بدون هیچ توضیحی به نشر رسانده است.

 گروه حشد الشعبی، امریکا و اسراییل را مسوول این حمله می داند.

در همین حال، محسن رضایی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران ایران و دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام این کشور در تویتر خود نوشته است که از امریکا انتقام سخت خواهند گرفت.

قاسم سلیمانی ۵۹ سال داشت و از زمانی شهرتش جهانگیر شد که حضور نیروی قدس سپاه ایران در عراق و سپس در سوریه و کشورهای دیگر خاورمیانه افزایش پیدا کرد.

این در حالیست که هفته گذشته در طی یورش معترضین بر سفارت امریکا در بغداد واشنگتن تصمیم گرفت تا ۷۵۰ سرباز دیگر را به خاورمیانه اعزام ‌بدارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل