اخبار ساحوی

فرمانده پولیس بدخشان: اعمال نفوذ افراد قدرتمند در ساختارهای امنیتی مشکل ساز است

Published

on

(Last Updated On: حوت ۵, ۱۳۹۱)

فرمانده پولیس بدخشان می گوید که مداخلات افراد با نفوذ در ساختار و عملکرد پولیس، این نیروها را با چالش های جدی مواجه ساخته است.

امام الدین مطمئن فرمانده پولیس بدخشان گفت که تقرری های افراد غیر مسلکی در پست های مهم پولیس، دخالت در تبدیلی افسران و سربازان و در خواست کمک های نا مشروع از مسوولین پولیس از موارد مداخله افراد و حلقات با نفوذ در تشکیلات و کارکرد پولیس می باشند.

او هرچند از فرد و یا گروه خاصی نام نبرد، اما از تقرری حداقل پنج نفر به در خواست افراد با نفوذ توسط وزارت داخله بدون موافقه فرماندهی امنیه بدخشان، به گونه نمونه یاد کرد.

به گفته آقای مطمئن نفوذ این چنینی افراد و گروه ها در تشکیلات پولیس و هم چنین عدم هماهنگی میان ارگانهای دولتی برای تقرری افراد، کارکرد پولیس را با دشواری و مشکلات مواجه خواهد ساخت.

در همین حال فرماندهی پولیس بدخشان با ایجاد کمیته ای متشکل از نهادهای جامعه مدنی، اعضای شورای ولایتی و شورای علما درصدد جلوگیری از اعمال نظر افراد با نفوذ در تشکیلات پولیس می باشد.

این مقام پولیس بدخشان، فرار و رهایی مجرمان از چنگال پولیس را یکی دیگر از مشکلات فرا راه این نیروها می داند.

به گفته او اکثر مجرمانی که از دست پولیس فرار می کنند، در صفوف مخالفین مسلح دولت می پیوندند و علیه پولیس و نیروهای امنیتی نبرد می کنند.

گفته می شود که در رهایی مجرمان از دست پولیس نیز افراد با نفوذ و قدرتمند محلی و یا مقام های ارشد دولتی دست دارند.

اعمال نفوذ افراد قدرتمند در ساختارهای امنیتی همواره یکی از نگرانی های جدی در کشور بوده است.

با آنکه تلاش هایی برای جلوگیری از اعمال نفوذ گروه های سیاسی و افراد با نفوذ در ساختارهای امنیتی صورت گرفته است، اما به نظر می رسد که این مسئله از آسیب های جدی دستگاه های امنیتی افغانستان است.

Trending

خروج از نسخه موبایل