جهان

فلیپ هاموند به حیث وزیردفاع جدید انگلستان معرفی شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

لیام فاکس وزیر دفاع پیشین انگلستان روز گذشته از مقامش استعفا داد.

هاموند درماه می سال 2010 ع زماني كه دولت ائتلافي حاكم به رهبري ديويد كامرون تشكيل شد به عنوان وزيرترانسپورت منصوب شده بود.

فيليپ هاموند پيشتر به عنوان وزير ترانسپورت کار می کرد و اكنون جاستين گرينينگ، وزير اقتصاد انگلستان جانشين وى شده است.

ليام فاكس، وزير دفاع سابقه ى انگلستان درمتن نامه خود خطاب به نخست وزير این کشور نوشت:

همان‌طور ايكه روز دوشنبه در مجلس عوام نيز به اين موضوع اشاره كردم من به اشتباه منافع شخصى خود را با فعاليت‌ها و نقش دولتى‌ام اشتباه گرفتم. من همواره به اين موضوع اشاره كرده‌ام كه منافع ملى بايد بر منافع شخصى مقدم باشد. اكنون لازم است كه من به معيارها و ستانداردهاى خود بازگردم. در نتيجه من تصميم گرفتم از سمت خود به عنوان وزير دفاع انگلستان استعفا دهم.

در همین حال نخست وزير انگلستان نيز در پاسخ به فاكس طى نامه‌اى نوشته است:

از اينكه شما از كار خود كناره‌گيرى ميكنيد بسيار ناراحت‌ام، اما متوجه دلايلى كه به خاطر آن از وزارت دفاع خارج ميشويد، هستم. ما دست كم شش سال همكارى تنگاتنگى با يكديگر داشته‌ايم و شما يكى از اعضاى كليدى در دولت من طى سال‌هاى گذشته بوده‌ايد. شما از زمان برگزارى انتخابات در 17 ماه گذشته كار خود را به نحو احسن انجام داده‌ايد. شما به تغييرات بنيادين در وزارت دفاع و نيروهاى مسلح انگلستان توجه بسيارى داشته‌ايد و اين مساله اين اطمينان را حاصل ميكند كه آنها براى مقابله با چالش‌ها در دوران مدرن آمادگى كامل را دارند.

لیام فاکس درپی افشای اخبار مربوط به روابط شخصی بسیار نزدیک با یکی از دوستان خود، روز جمعه از مقام خود استعفا کرد.

ادم وریتی که دوست فاکس می باشد، با وجود اینکه هیچ منصب دولتی نداشت همواره خود را به عنوان مشاور لیام فاکس وزیر دفاع پیشین انگلستان نشان می داد و در چندین سفر خارجی نیز وی را همراهی کرده بود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Trending

خروج از نسخه موبایل