خبرهای تازه

فهرست اشتراک کننده گان نشست دوحه نهائی شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شورای رهبری مصالحه پس از چند روز رایزنی سرانجام فهرست شرکت کننده گان نشست دوحه را نهایی ساخت.

محمد اسماعیل خان یکی از این شرکت کننده گان می گوید که قرار است به نشست دوحه  بیشتر از 150 تن بشمول نماینده گان حکومت و جریان های سیاسی شرکت کنند که احتمال تغییر در برخی از چهره ها وجود دارد.

هرچند فهرست شرکت کننده گان همگانی نشده؛ اما آقای اسماعیل خان می گوید انتظار میرود فهرست نهایی امشب و یا فردا همگانی شود.

یکی از عوامل تأخیر در گزینش این هیئت چانه زنی حکومت برای شامل ساختن نماینده گان بیشتر در فهرست گفته می شود.

محمد اسماعیل خان می گوید قرار است 75 تن از نماینده گان حکومت و 75 تن از جریان های سیاسی  به روز پنجشنبه به دوحه بروند.

درهمین حال، منابع در میان طالبان هم گفته که آمادگی‌ها برای این نشست از سوی آنها  جریان دارد و حدود ۲۵ نفر از جمله اعضای هیأت گفتگو ‌کننده طالبان و اعضای دفتر این گروه در قطر در این نشست شرکت خواهند کرد.

مولوی قلم الدین، عضو پیشین گروه طالبان به آریانانیوز می گوید: “ممکن هیئت های دو طرف به روز پنجشنبه به دوحه برسند ونماز جمعه را با امیر قطر یکجا ادا کنند”.

با این همه حامد کرزی رییس جمهورپیشین و یکی از شرکت کننده گان نشست دوحه بر تلاش جمعی افغانها از بهر برقراری صلح در کشور تاکید می ورزد.

پیشتر منابع گفته بودند که شورای رهبری مصالحه در دومین نشست خود شرایط گفتگوهای بین الافغانی با طالبان را مشخص ساخت. پابرجا ماندن نظام کنونی، برگزاری انتخابات، حفظ قانون اساسی، حقوق زنان و آزادی بیان از خطوط سرخ حکومت در این گفتگوها گفته شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل