ورزش

فهرست بازیکنان کریکت افغان برای بازی‌های یک‌روزه بین‌المللی مقابل سریلانکا اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۶, ۱۴۰۲)

کمیته گزینش کریکت بورد افغانستان روز یک‌شنبه (۱۵دلو) فهرست از ۱۵ نفر بازیکنان را اعلام کرد که قرار است در سه بازی یک‌روزه بین‌المللی مقابل سریلانکا بازی کنند. در این فهرست چهار بازیکن احتیاطی نیز گنجانیده شده است که نخستین بازی این سلسله مسابقات به تاریخ ۹ فبروری در میدان کرکت پالیکلی آن کشور برگذار می‌شود.

در فهرست ۱۵ نفری کریکت بورد حشمت‌الله شهید (کپیتان)، ابراهیم ځدران، رحمن‌الله گربز (ویکت کیپر)، رحمت شاه، عظمت‌الله عمرزی، اکرام علی‌خیل، محمد نبی، گلبدین نایب، نور احمد، مجیب الرحمن، فضل الحق فاروقی، نوید ځدران، فرید ملک، ریاض حسن و قیس احمد گنجانیده شده اند. بر علاوه این بازیکنان شرف الدین اشرف، شاهد کمال، عبدالرحمن و بلال سمیع به حیث بازیکنان احتیاطی حضور دارند.

نصیب خان؛ رئیس اجرائیوی کرکت بورد افغانستان در این رابطه می‌گوید: «هدف ما تنظیم مسابقات بیشتر برای تیم ملی کریکت کشور می‌باشد. امسال بر علاوه بازی‌های تست یک سال پر از مصروفیت در بازی‌های یک‌روزه و بیست آوره بین‌المللی خواهیم داشت. درنشست سالانه شورای آسیایی کرکت نیز در کنار موضات دیگر روی تنظیم مسابقات دو جانبه بیشتر با اعضای شورای مذکور بحث و تبادل نظر نمودیم.»

نامبرده افزود، از سال ۲۰۲۲ بدینسو این سومین سلسله بازی‌های دوجانبه ما با کشور سریلانکا است، همچنین تلاش‌ها جریان دارد تا چنین مسابقات با کشورهای دیگر نیز برگزار شود که رول عمده‌ای را در پیشرفت کریکت کشور ایفا کند.

به اساس اعلامیه کریکت بورد مسابقات مذکور به تاریخ های ۹، ۱۱ و ۱۳ ماه فبروری برگذار می‌شود و در ادامه سه بازی بیست آوره را نیز با تیم مذکور به تاریخ‌های ۱۷، ۱۹ و ۲۱ ماه فبروری برگذار خواهد شد.

شبکه تلویزیونی آریانا حق پخش زنده، قانونی و انحصاری مسابقات کریکت افغانستان و سریلانکا را که شامل یک مسابقه تست، سه مسابقه یک‌روزه بین‌المللی و سه مسابقه ۲۰ آوره بین‌المللی می‌باشد، به دست آورده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل