اخبار ساحوی

فهرست دوم نامزد وزیران پس از رخصتی های مجلس نمایندگان معرفی می شوند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

فهرست دومی نامزد وزیران حکومت وحدت ملی آماده است و پس از رخصتی های مجلس نمایندگان، به این مجلس معرفی می شوند.

یکی از افراد نزدیک به رییس جمهور می گوید: فهرست دومی همزمان با فهرست اولی آماده شده بود.

با این حال ریاست اجرایی تاکید می کند که به زودی نامزد وزیران جدید و همچنان سرپرست وزیران به وزارت هایکه نامزدان در آن رای نگرفته اند معرفی می شوند.

در حال حاضر تنها وزیران وزارت های، خارجه، داخله، مالیه، صحت، مهاجرین، انکشاف دهات، معادن، حج و اوقاف و رییس امنیت ملی از مجلس نمایندگان رای اعتماد گرفته اند، گفته می شود که قرار است این افراد روز یکشنبه سوگند یاد کنند و به وزارت خانه ها معرفی شوند.

اما بقیه وزارت خانه ها توسط سرپرستانی اداره می شوند که دوره کاری آنان نیز در حال ختم شدن است.

با این حال ریاست اجرایی کشور می گوید: به زودی فهرست نامزد وزیران جدید، و تا ختم تعطیلی های مجلس، سرپرستان جدید نیز مشخص می شوند.

آصف آشنا معاون سخنگوی ریاست اجرایی میگوید: ” در مورد نامزد وزیران جدید و مشخص شدن وزارت خانه های که وزیران آنان یا رای نیاورده اند یا به دلیل مشکلات اسناد رد شده اند، بحث جریان دارد. در روز های آینده هم مساله معرفی نامزد وزیران جدید مشخص خواهد شد و هم مساله وزارت هایکه توسط سرپرستان اداره می شود .”

با این حال گفته های وجود دارد که برخی از نامزد وزیرانی که موفق به کسب رای نشده اند دو باره در وزارت های دیگر معرفی خواهند شد .

با این حال معین مرستیال عضو حزب حق و عدالت و از افراد نزدیک به رییس جمهور تاکید می کند که فهرست دومی نامزد وزیران آماده است.

معین مرستیال عضو حزب حق و عدالت میگوید: ” لیست جدید برای افراد کابینه از قبل آماده شده است و افراد مشخص است. افرادی را که ولسی جرگه رد کرده اند به جای آنان افراد واجد شرایط به اساس استعداد و مسلک شان بعد از رخصت های ولسی جرگه معرفی خواهند شد”.

Trending

خروج از نسخه موبایل