اخبار ساحوی

فیفا: تأخیر انتخابات مجلس نمایندگان غزنی و شوراهای ولایتی غیر مسکلی است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) عدم برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان غزنی و انتخابات شوراهای ولایتی را در ششم میزان غیر مسلکی می داند.

مسوولان این نهاد  تأکید می ورزند که با حذف این دو انتخابات از روز تعیین شده در بودجه و مدیریت کمیسیون تغییر نخواهد آمد و کمیسیون باید در برابر پیشنهاد سازمان ملل ایستادگی می کرد.

یوسف رشید، رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان، می گوید، «کمیسیون می توانست در برابر پیشنهاد سازمان ملل یک برخورد مسکلی می کردند. یک تقویم انتخاباتی منطقی را انکشاف می دادند.»

اما کمیسیون مستقل انتخابات پس از تاخیر انتخابات مجلس نمایندگان غزنی و انتخابات شورا های ولایتی خواهان تمویل مالی انتخابات ششم میزان از سوی حکومت و جامعه جهانی است.

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، می گوید، « همواره جامعه جهانی در تمویل انتخابات ها همکاری کرده اند و این بار نیز در تمویل مالی انتخابات ریاست جمهوری خواهان تمویل انان و حکومت هستیم.»

این در حالی است که آگاهان انتخاباتی به این باور اند که کمیسیون انتخابات حتی تنها انتخابات ریاست جمهوری را نخواهد توانست در تاریخ تعیین شده، ششم میزان، برگزار کند.

دیروز، چهارشنبه، کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که به دلیل نبود وقت و بودجۀ کافی، از سه انتخاباتی که قرار بود در تاریخ ششم میزان برگزار شوند، فقط انتخابات ریاست جمهوری در آن روز برگزار خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل