اخبار ویژه

قاتل سربازان آسترالیایی در آستانه آغاز مذاکرات میان افغان ها به قطر منتقل شد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۱, ۱۳۹۹)

آسترالیا گفته است که در میان شش زندانی طالبان که از کابل به قطر منتقل شده اند، حکمت الله که در سال ۲۰۱۲ در حمله ای سه سرباز آسترالیایی را کشت نیز شامل است.

استرالیا قاطعانه مخالف رهایی حکمت الله بر اساس توافق دوحه بوده است.

ماریس پین وزیر امور خارجه و لیندا رینولدز وزیر دفاع استرالیا در اعلامیه مشترک گفتند که حکمت الله با پنج زندانی خطرناک دیگر در قطر در بازداشت خواهد شد.

در اعلامیه آمده است: “حکومت قطر به دولت افغانستان و امریکا تعهد کرده است كه این زندانیان را در حصر نگه می‌دارد.”

وزیران استرالیا افزوده اند که این کشور از ماه فبروری  برای در زندان نگهداشتن حکمت الله با امریکا، حکومت افغانستان و کشورهای دیگر به شمول انگلیس و فرانسه کار کرده است.

آنان تاکید کرده اند که این شش زندانی حساس باید از نیت گسترده توافق مجزا دانسته شود.

بر اساس اعلامیه: ” استرالیا تنها کشوری نیست که با آزادی این گروه خطرناک زندانیان اعتراض دارد. کشورهای دیگر، از جمله فرانسه نیز به درخواست عدم آزادی مجرمان خطرناک پیوسته اند.”

این وزیرها اظهار کرده اند که آنها نه طرف مذاکرات میان افغان ها بوده اند و نه هم مانع آن، در عوض آنها کاملا از روند صلح به مالکیت و رهبری افغان ها حمایت کرده اند.

در اعلامیه آمده است: “ما می دانیم که هیچ راه حل نظامی برای خشونت در افغانستان وجود ندارد. توافق صلح سیاسی مذاکره شده تنها راه برای یافتن نتیجه واقعی به ختم جنگ، مداخله جنگجویان خارجی و هراس افگنی است.”

آنها همچنین افزوده اند که تصمیم دولت افغانستان در مورد انتقال زندانیان به قطر را به رسمیت می شناسند و از آن استقبال می کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل