تجارت

قالین‌ افغانستان در بازار جهانی به نام پاکستان عرضه می‌شود

Published

on

(Last Updated On: میزان ۳, ۱۴۰۰)

قالین افغانستان در اکثر بازار های جهانی به نام پاکستان به فروش می رسد.

عدم توجه به صنعت قالین در چند سال اخیر، باعث شده که میزان صادرات قالین دستباف افغانستان کاهش یابد، اما در این اواخر قالین افغانستان پس از بافت برای شست شو و پروسس به پاکستان انتقال پیدا می کند.

اما موضوع قابل نگرانی برای تولید کنندگان قالین این است که فرش افغانستان به نام پاکستان در بازار های جهانی به فروش می رسد؛ زیرا امکانات پروسس فرش در افغانستان نیست و این معضل فرصت فروش قالین افغانی را برای پاکستان در بازار های جهانی فراهم کرده است.

غلام علی میرزایی رییس شرکت تولیدی قالین میگوید: “صادرات قالین افغانستان در (از طریق) پاکستان بود که بعد از پروسس و شست به کشورهای اروپایی ، امریکایی و دیگر کشورها میرفتند.”

بازار قالین افغانستان این روز ها افت سنگین کرده است، و اگر وضعیت چنین دوام کنند سقوط کارخانه قالین در کشور پیش بینی می شود.

از این رو است که صنعت گران قالین از مسوولان می خواهند تا در بخش افزایش تولید و حمایت از این صنعت اقدام کنند.

به گفته کارشناسان، قالین افغانستان با داشتن طرح و رنگ مشخصی که دارد مدال عقاب طلایی رنگ را از آن خود کرده است. به همین دلیل در حال حاضر قالین افغانستان از لحاظ کیفیت و رنگ در نمایشگاه های مختلف دنیا مقام اول را دارد. اما در نتیجه نبود امکانات و وسایل شستشوی قالین، سبب کاهش صادرات آن شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل