اخبار ساحوی

قانونی: طرح تشکیل حکومت وحدت ملی یک طرح افغان است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محمد یونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفته که طرح تشکیل حکومت وحدت ملی طرح افغانی است و این طرح پیش از حضور وزیر خارجه امریکا از سوی افغان ها آماده شده بود، اما اعلام بی وقت نتایج انتخابات این طرح را نا کام ساخت .

آقای قانونی اطمینان داد که توافق انجام شده میان هر دو نامزد ریاست جمهوری در تحکیم وحدت ملی و همبستگی در کشور تاثیر گذار است و باید از آن حمایت صورت گیرد.

وی با رد این مسأله که طرح حکومت وحدت ملی از سوی خارجی ها بنا نهاده شده است گفت که این طرح برای اولین بار پس از تنش های انتخاباتی از سوی معاونین ریاست جمهوری مطرح شده بود.

محمد یونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری گفت:” طرح، طرح افغانسیت اما حمایت بین المللی پیدا کرد و امروز ما شاهد استیم که الحمدالله این بن بست شکسته شد”.

توفق روی طرح دولت وحدت ملی پس از حضور جان کری وزیر خارجه امریکا از سوی دو نامزد انتخاباتی مطرح شد، اما آقای قانونی می گوید: اگر نتایج ابتدایی انتخابات اعلام نمی شد نیاز به حضور وزیر خارجه امریکا نمی بود.

محمد یونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری افزود:” چوکات یک طرح تصویب شد، هر دو کاندید به اتفاق رسیدند بر مبنای این توافق دو کاندید عزیز ما، دو کمیسیون تخنیکی و سیاسی توظیف شد به نتایجی رسیدند، اما در پایان بر خلاف توافقاتی  که بین دو ستاد صورت گرفته بود اعلان نتایج انتخابات مشکل را به وجود آورد”.

تفتیش صد در صد آراء و ایجاد حکومت وحدت ملی طرحی بود که در سفر دو روزه جان کری وزیر خارجه امریکا به افغانستان، هر دو نامزد ریاست جمهوری روی آن به توافق رسیدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل