خبرهای تازه

قانون حمایت از حقوق کودکان پس از ۸ سال از سوی مجلس تصویب شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

طرح قانون حمایت از حقوق کودک پس از هشت سال از سوی مجلس نمایندگان با اکثریت آرا تصویب شد.

این قانون یکی از جنجالی ترین موضوعات در چند سال پسین در شورای ملی بوده است، و دلیل عمده آن کودک خواندن زیر سن ۱۸ سال بوده است.

کمیسیون امور زنان مجلس نمایندگان می‎گوید که با عملی شدن این قانون به وضعیت کلی کودکان تمرکز قانونی خواهد شد و هیچ کسی نخواهند توانست حقوق کودکان را نقض کنند.

ناهید فرید عضو کمیسیون امور زنان مجلس نمایندگان میگوید: ” نه بحث اعدام است و نه بحث جرایم است فقط مسایل حق دسترسی اطفال به حقوق شان است و حق مصوونیت طفل است و سیزده میلیون طفل زیر هژده سال داریم که به وضعیت شان رسیدگی شود. اگر سن کودک به کمتر از هژده سال نسبت داده نشود به اهلیت نمی رسد.”

اما شمار دیگری از اعضای مجلس مخالفت شان را در برابر تعیین سن کودک ابراز کردند.

نذیراحمد حنفی رییس کمیسیون تقنین مجلس نمایندگان میگوید: “طفل به کسی گفته می شود که سن هژده سال را تکمیل نکرده، مگر این که آثار بلوغ قبل از این سن در وی ظاهر گردد و در قانون آثار بلوغ باید گنجانیده شود در غیر آن این قانون را نمی پذیریم.”

واقف حکیمی عضو مجلس نمایندگان می‌افزاید: “مساله طفل را مساله جنسیتی نسازیم و حمایت طفل را مطلق به مادران نسازیم و باید به مساله اجتماعی و انسانی به قانون حمایت کودک توجه کنیم.”

با این حال، با تصویب این قانون بیشتر نمایندگان مجلس به ویژه زنان این کار را پر دست آورد میدانند. هر چند شماری از مخالفان این قانون در برابر رییس مجلس اعتراض کردند، اما رییس مجلس مورد حمایت بیشتر اعضا در باره این اقدام قرار گرفت.

Trending

خروج از نسخه موبایل