جهان

قتل پسر ۶ ساله مسلمان فلسطینی در حمله مرتبط با تنفر در امریکا

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۴, ۱۴۰۲)

پولیس شیکاگو امریکا اعلام کرد، مردی اهل ایلینوی یک پسر بچه ۶ ساله مسلمان را با چاقو به قتل رسانده و مادرش را به شدت زخمی نموده است.

پولیس این اقدام خشونت‌آمیز «بی‌معنا و بزدلانه» را محکوم کرد.

پولیس شیکاگو در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سارنوالان توانستند تشخیص دهند که هر دو قربانی این حمله وحشیانه، به دلیل مسلمان بودن و درگیری‌های خاورمیانه که شامل حماس و اسرائیلی‌ها می‌شود، هدف مظنون قرار گرفتند.»

پولیس امریکا اطلاعات بیشتری ارائه نکرد، اما گفت که «علی‌رغم اینکه مظنون حرفی به سارنوالان نزده، نیروها توانستند اطلاعات کافی را از طریق مصاحبه و شواهد جمع‌آوری کنند» تا او را به ارتکاب دو فقره جنایت مرتبط با نفرت متهم کنند.

به دنبال این رویداد جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا در بیانیه‌ای گفت: «خانواده مسلمان فلسطینی این کودک به دنبال چیزی که همه ما به دنبال آن هستیم، به امریکا آمد؛ پناهگاهی برای زندگی، یادگیری و دعا در صلح. این اقدام وحشتناک نفرت‌پراکنی در امریکا جایی ندارد. ما به این خانواده و به جوامع فلسطینی، عرب و مسلمان امریکایی تسلیت می‌گوییم و از جمله برای بهبودی مادر این خانواده دعا می‌کنیم.»

به گفته پولیس، این پسر خردسال در خانه‌شان در پلین‌فیلد توسط جوزف زوبا صاحبخانه ۷۱ ساله، ۲۶ ضربه چاقو خورد و در شفاخانه درگذشت. مقامات گفتند که مادر ۳۲ ساله او نیز ده‌ها ضربه چاقو خورده و در شفاخانه است و انتظار می‌رود زنده بماند.

زوبا به قتل عمدی درجه یک و تلاش برای قتل عمدی، و ضرب و جرح متهم شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل