اخبار ساحوی

قتل یازده سرباز محلی در پایگاه نظامی شان در ولسوالی اندر ولایت غزنی

Published

on

(Last Updated On: حوت ۹, ۱۳۹۱)

یازده تن از افراد پولیس محلی همراه با شش مهمان شان شب گذشته در ولسوالی اندر ولایت غزنی در داخل پایگاه نظامی شان با ضرب گلوله به قتل رسیدند.

مقامات ولایت غزنی این رویداد را یک دسیسه مرموز میخواند و میگوید،این افراد در نخست مسموم شده و سپس به قتل رسیده اند.

به گفته محمد موسی اکبر زاده  والی ولایت غزنی دو محافظ در این پایگاه هنوز زنده اند و یک تن دیگر نیز در این رویداد زخمی شده است.

هرچند که زړور زاهد فرمانده امنیه غزنی همراه با هیاتی برای بررسی این رویداد به ولسوالی اندر رفته است، اما تاکنون روشن نیست که این قتل گروهی را چه کسی انجام داده است.

درهمین حال گروه طالبان با ارسال خبرنامه ای به رسانه ها مدعی اند که این افراد را کشته اند و جنگ افزار های شان را نیز با خود برده اند.

امان الله کامرانی عضو شورای ولایتی غزنی این کار را به دو تن ازهم  سنگران پولیس محلی در این ولسوالی نسبت میدهد.

به گفته وی، “این دو تن مواد مسموم کننده را در غذای شان مخلوط کرده و پس از بیهوش شدن، آنان را به گلوله به قتل رسانده و جنگ افزار های شان را با خود برده است”.

عبدالجامع جامع معاون شورای ولایتی غزنی در پیوند به این رویداد گفت:” ازحکومت مرکزی میخواهیم که با این مردم کمک کند وهمچنان این موضوع را جدی پیگیری کند و در صمن در قسمت جذب پولیس محلی از کارهای قانونی و از ادارات قانونی که رسمیات دارند کار بگیرد نه ازاشخاص”.

گفتنیست که چندی پیش نیز شماری از افراد قیام کننده در برابر گروه طالبان در این ولسوالی، از سوی افراد این گروه با مواد سمی که در هوا پخش کرده بود، مسموم شدند اما این رویداد تلفاتی در پی نداشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل