رویداد های اخیر

قرارداد های ۵۵ پروژه به ارزش ۵۰۰ میلیون افغانی به امضا رسید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مسوولان وزارت احیا و انکشاف دهات میگویند که در سه سال گذشته به ارزش شش میلیارد افغانی پروژه های انکشافی را تکمیل کرده است.

مسوولان این وزارت به تازگی قرارداد ۵۵ پروژه دیگر را به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون افغانی با شرکت های خصوصی امضا کرده اند که در ۱۴ ولایت کشور عملی خواهند شد.

مجیب رحمان کریمی وزیر احیا و انکشاف دهات میگوید: “این پروژه ها شامل دیوارهای استنادی، کاریزها و شبکه های آب رسانی و دیگر پروژه ها هستند تا سهولت های بیشتر برای مردم فراهم شود.”

در همین حال شماری از شرکت های خصوصی و مسوولان شورا های قومی تاکید می ورزند که با عملی شدن این پروژه ها سهولت های بیشتر به مردم فراهم خواهد شد.

اسدالله عضو شورای انکشافی لغمان ابراز میکند: “با عملی شدن این پروژه ها پس از این مشکلات مردم مان حل خواهد شد و هر زمانی که بارندگی ها میشد ما خانواده های خود را گرفته و فرار می کردیم.”

محمد نبی بزرگ قوم در پکتیا میگوید: “پیش از این ما در بخش آب رسانی مشکلات زیاد داشتیم؛ با عملی شدن این پروژه ها مشکل کم آبی تا اندازه‌ی از میان برداشته خواهد شد.”

گفتنی است که این پروژه ها در چهارده ولایت عملی خواهد شد و هزینه مالی این پروژه ها از بودجه وزارت احیا و انکشاف دهات تمویل می گردد و تا یک سال آینده تکمیل خواهند شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل