تجارت

قرارداد پروژه سیستم مدیریت شفاف محصول خدمات مخابراتی به امضاء رسید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای گفته است که قرارداد پروژه سیستم (Real Time Data Management) از سوی شهزاد گل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و آقای جوشوا جی بوستوز رئیس کمپنی بوستوز گروپ روز پنجشنبه(۹ حوت) به امضاء رسید.

در خبرنامه ارگ گفته شده است که سیستم (Real Time Data Management)، به منظور جمع آوری و مدیریت شفاف محصول خدمات مخابراتی (۱۰ فیصد) ایجاد می‌شود و در سطح کشور از آن استفاده صورت می‌گیرد و این سیستم مسئولیت گزارش‌دهی عواید سکتور مخابرات را عهده دار می‌باشد.

همچنان در خبرنامه، هدف عمده و اساسی از ایجاد این سیستم، بدست آوردن معلومات حقیقی از طریق اتصال به سیستم شبکه های مخابراتی جهت کسب اطمینان و جلب اعتماد شهروندان کشور از شفافیت در پروسه جمع آوری (۱۰ فیصد) محصول و سایر عواید شبکه‌های مخابراتی در کشور گفته شده است.

از سویی هم خبرنامه افزوده است که عواید ملی دیگر در کشور نیز از طریق تأمین شفافیت و تکمیل شدن این پروژه افزایش می‌یابد.

با این حال، خبرنامه همچنان یاد آوری کرده؛ عوایدی که پس از توشیح فرمان در خصوص جمع آوری ۱۰ در صد محصول خدمات مخابراتی تا اکنون جمع آوری گردیده است، بیشتر از ۱۴ میلیارد و ۵۹۰ میلیون افغانی می‌باشد.

این در حالی‌ست که چندی پیش حکومت برای اطمینان خاطر شهروندان کشور در مورد مالیات مخابراتی ده درصدی، گفته بود که قرار است که یک سیستم همگانی ایجاد کند که هر کاربر تیلفون ثابت و همراه بتواند مالیاتی را که پرداخت می‌کند، ردیابی‌ کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل