جهان

قرار است هواپیماسازی ایربس، ۴ میلیارد دالر را برای تحقیقات مربوط به رشوه پرداخت نماید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شرکت هواپیماسازی ایربس، در یک مصالحه پذیرفته است تا نزدیک به ۴ میلیارد دالر را برای تحقیقات پرونده مربوط به رشوه، به سه کشور (آمریکا، بریتانیا و فرانسه) پرداخت کند.

تحقیقات و بررسی این پرونده ایربس، در سال ۲۰۱۶ آغاز و حدود چهار سال طول کشید تا بلاخره روز جمعه ۱۱ دلو توسط دادگاه‌های سه کشور یادشده تائید شد.

پرونده متذکره حاوی اتهامات فساد مالی مبنی بر اینکه هواپیماسازی ایربس با استفاده از افراد میانجی به کشورها هواپیما به فروش می رساند.

گفته میشود که به اساس این مصالحه، کشور بریتانیا مبلغ یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دالر؛ فرانسه دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون دالر و آمریکا نزدیک به ۵۵۵ میلیون دالر را سهیم خواهد شد.

خبر گذاری رویترز به نقل از دفتر جرائم جدی مالی بریتانیا گفته است که ایربس به همسر یکی از مدیران ارشد هواپیمایی سریلانکا به مبلغ دو میلیون دالر پرداخت کرده است؛

از سوی هم دفتر جرائم جدی مالی بریتانیا می گوید که این هواپیماساز اروپایی، مقدار هنگفت پول به نزدیکان مقام‌های دولتی در غنا که تجربه‌ای هم در امور هواپیمایی نداشته‌ اند پرداخت می‌کرد تا بتواند قرارداد هواپیماهای نظامی برای فروش به این کشور را نهایی کند.

ایربس درباره اتهامات فوق اظهار نظر نکرده است.

ماخذ: رویترز و بی بی سی

Trending

خروج از نسخه موبایل