جهان

قریشی: تصمیم «خروج سربازان امریکایی از افغانستان» بر اساس خواست طالبان است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

تصمیم امریکا مبنی بر خروج سربازان این کشور از افغانستان بنا بر خواست گروه طالبان صورت گرفته است.

محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان با ابراز این مطلب میگوید که پاکستان از تصمیم ترمپ در پیوند به خروج ۷۰۰۰ نیروی امریکایی از افغانستان حمایت می‌کند؛ زیرا این تصمیم پاسخ مثبت به خواست طالبان است.

محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان ابراز میکند: “از تصمیم دونالد ترمپ رییس جمهور ایالات متحده در مورد خروج نصف نیروهایش از افغانستان استقبال میکنیم و این یکی از شرط های طالبان در گفتگوهای صلح بوده و اسلام آباد به پشتیبانی از روند صلح افغانستان ادامه می‌دهد.”

در همین حال این تصمیم دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا با واکنش هایی نیز مواجه شده است.

در تازه ترین مورد لیندسی گراهم سناتور جمهوری خواه ایالات متحده که به افغانستان آمده بود، به سی ان ان گفته است که گروه داعش در افغانستان رو به افزایش است و در شرایط کنونی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان پشیمانی به بار خواهد آورد.

این سناتور پر نفوذ امریکا خواستار نشست فوری مجلس سنا شده است که در آن جیمز متیس وزیر دفاع امریکا نیز حضور داشته باشد.

لیندسی گراهام عضو مجلس سنا امریکا میگوید: “اگر ما خارج شویم اینجا(افغانستان) به بسیار زودی تقسیم خواهد شد و ما نیز از تصمیم خود پشیمان خواهیم شد. این درست مانند اشتباهی خواهد بود که ما در عراق مرتکب شدیم و یکی از پیامدهای احتمالی که بعد از خروج نیروهای مان اتفاق خواهد افتاد ۱۱ سپتامبر خواهد بود.”

تصمیم نا به هنگام ترمپ در مورد خروج ۷۰۰۰ نیروی نظامی کشورش از افغانستان در حالی مطرح میشود که وی به تازگی دستور داده است تا تمامی نیروهای امریکایی سوریه را ترک کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل