خبرهای تازه

کاخ سفید: تنش بر سر انتقال رهبری بلخ باید بزودی و بگونه صلح آمیز حل گردد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

قصر سفید با پخش اعلامیه ای از رئیس جمهور اشرف غنی و عطا محمد نور والی «مستعفی» بلخ خواسته تا مناقشات شان را روی انتقال قدرت به والی جدید بلخ به زودی به گونه صلح آمیز، حل و فصل کنند.

ماه گذشته، ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که استعفای آقای نور منظور شده و انجنیر محمد داوود به عنوان جانشین وی، تقرر حاصل نموده است.

اما عطا محمد نور که هم زمان رئیس اجرائیه حزب جمعیت است تصمیم برکناری اش را نپذیرفته و اعلام نمود که هیچ قدرتی جز تفاهم و مذاکره نمی تواند او را برطرف سازد.

مقام های امریکائی بارها از دو طرف خواسته اند تا این موضوع را از راه مصالحه و گفتگو حل کنند اما قصر سفید به روز چهارشنبه بار دیگر اعلام کرد که تنش ها بر سر مقام ولایت بلخ را به دقت، دنبال می کند.

قصر سفید در این اعلامیه تصریح کرده که “هیچ جای برای خشونت برای حل این موضوع وجود ندارد” و طرف های درگیر در این قضیه نباید با به تعویق انداختن این کار، منافع افغانستان را بر منافع شخصی شان ترجیح دهند.

در اعلامیه آمده که “این منازعه باید طوری حل و فصل شود که به شهروندان افغان اطمینان بدهد که گزینش والی جدید سبب تقویت امنیت و توانمندی حکومت وحدت ملی در انجام مسئولیت هایش در قبال مردم می شود.”

همچنان گفته شده که افغان ها باید خود در باره این مسئله در “چارچوب قانون اساسی شان” و در مطابقت با “حاکمیت قانون و اصل برابری در برابر قانون” تصمیم بگیرند.

Trending

خروج از نسخه موبایل