اخبار ساحوی

قطب الدین هلال: درصورت برنده شدن گفتگو های صلح اولویت کاری تیم ما خواهد بود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

قطب الدین هلال نامزد ریاست جمهوری می گوید: اگر رییس جمهور آینده ی افغانستان شود در کنار تلاش بر تحکیم وحدت ملی روند گفتگو با مخالفان مسلح دولت را نیز آغاز خواهد کرد.

آقای هلال در نخستین برنامه ی مبارزات انتخاباتی اش انتخابات را بهترین راه انتقال قدرت سیاسی دانسته و از مخالفان مسلح دولت خواست تا مشکلی را فرا راه این روند ایجاد نکنند.

مبارزه با فساد اداری  از جمله نکات مهم دیگری بود که این نامزد در سخنرانی اشت به آن تاکید کرد.

وی در صورت برنده شدن آغاز گفتگو با طالبان مسلح را از اولویت های کاری خود عنوان کرد و گفت: باوجودیکه آدرس مخالفان مسلح دولت معلوم بود، اما برای گفتگو با آنها گام های صادقانه برداشته نشده است.

قطب الدین هلال نامزد ریاست جمهوری گفت:” باید ما برای تفاهم و نتیجه صلح برای افغانستان گام های صادقانه و مخلصانه را بگذاریم و جامعه بین المللی نیز باید در این باره اخلاص خود را نشان بدهد”.

او با تاکید بر آموزش زنان و حفظ حقوق آنها گفت که اکنون زنان به حقوق کامل خود دسترسی ندارند.

قطب الدین هلال همچنان گفت که در بخش های معارف، تحصیلات عالی، صحت و سیاست خارجی نیز برنامه های را ترتیب کرده است.

آقای هلال افزود با آنکه وی هنوز هم عضویت حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار را دارد، اما وی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای مستقل است.

کمپاین های انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به روز یکشنبه 13 دلو سال روان آغاز شده است و این کمپاین به مدت 60 روز ادامه خواهد داشت.

مطابق به قانون انتخابات تمام کاندیدان مکلف اند تا چهل هشت ساعت قبل از برگزاری انتخابات روز انتخابات کمپاین های شان را خاتمه دهند تا مردم به خاطر آرام روی خط مش کاندیدان فکر کنند و کاندید مورد نظر خود را در روز انتخابات رأی دهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل