رویداد های اخیر

قطر نشستی برای معاون سرمنشی سازمان ملل در مورد افغانستان برگزار کرد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۴, ۱۴۰۱)

هیئت دایمی دولت قطر در سازمان ملل متحد با همکاری نمایندگی‌های کانادا و بریتانیا، نشستی برای آمنه محمد، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد با نمایندگان دایمی و نمایندگی‌های دایمی کشورهای عضو گروه دوستان افغانستان و گروه دوستان زنان در افغانستان برگزار کرد.

شیخه علیا بنت احمد بن سیف آل ثانی، نماینده دایمی قطر در سازمان ملل متحد، گفته است که این نشست درباره وضعیت بحرانی که افغانستان از آن می‌گذرد، به ویژه پس از آخرین تصمیمات امارت اسلامی افغانستان در مورد زنان، علاوه بر وضعیت بد امنیتی و بحران بشری به ویژه در فصل زمستان، گرفته شده است.

خانم علیا سفر معاون دبیرکل سازمان ملل متحد به افغانستان را تاریخی و شجاعانه توصیف و از سفر او به کشور قطر برای مشورت و هماهنگی قدردانی کرد.

نماینده دایمی قطر در سازمان ملل از سطح و مشارکت بین دولت قطر و سازمان ملل متحد در قضیه افغانستان، به اضافه سایر مشارکت‌های استراتژیک گسترده و برجسته در زمینه‌های بشردوستانه، توسعه، صلح، امنیت و حقوق بشر نیز اظهار امتنان کرده است.

او وضعیت افغانستان را آزمون سختی برای جامعه جهانی دانست و گفت: «آن‌ها هرگز نباید امید خود را از دست بدهند، به ویژه با توجه به حرکتی که در سفر معاون سرمنشی سازمان ملل ایجاد شده است.»

شیخه علیا از شرکت کنندگان خواست تا افغانستان به ویژه زنان، دختران، کودکان و سایر گروه‌های به حاشیه رانده و آسیب‌پذیر را تنها نگذارند و بر ضرورت ایجاد یک دیدگاه استراتژیک جامع بین‌المللی در رابطه با وضعیت افغانستان تأکید کرد.

خانم علیا بر تعهد قطر برای ایستادن در کنار مردم افغانستان و تمایل این کشور برای پیشبرد در مسیر مشارکت‌های استراتژیک با سازمان ملل متحد و همچنین شرکای منطقه‌‎ای و بین‌المللی و دوستان برای مقابله با مشکلات در افغانستان و جهان تأکید کرد.

در این نشست تعداد زیادی از نمایندگان دایمی و نمایندگان کشورهای عضو گروه دوستان افغانستان و گروه دوستان زنان در افغانستان به نمایندگی از کشورهای علاقه‌مند به موضوع افغانستان مانند کشورهای قطر، ایالات متحده، ترکیه، اندونیزیا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، کشورهای اسکاندیناوی، برخی از کشورهای آسیای مرکزی و اروپای شرقی و دیگران، حضور داشتند.

Trending

خروج از نسخه موبایل