اخبار ساحوی

قطعه‌ای برای محافظت از جنگلات افغانستان تشکیل میشود

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۶, ۱۴۰۰)

امارت اسلامی افغانستان از تشکیل قطعه ای برای محافظت از جنگل‌های افغانستان خبر داده است.

انعام الله سمنگانی، سخنگوی امارت اسلامی، در یک رشته توییت‌هایی گفته که این قطعه ۴۵۰ نفری “قطعه سبز” نام دارد و به منظور جلوگیری از قطع غیر قانونی جنگلات و قاچاق آن تشکیل میشود.

وی افزوده است که صد عضو این قطعه در کابل و در هر هفت ولایت دیگر – کنر، نورستان، خوست، لغمان، پکتیا، پکتیکا و ننگرهار – ۵۰ نفر مامور محافظت از جنگل ها خواهد بود.

آقای سمنگانی همچنان گفته است: “جلوگیری از استفاده و انتقال غیر قانونی محصولات نباتات طبی، تخریب و غصب ساحات جنگلات، علفچرها، ساحات حفاظت شده و املاک دولتی، جلوگیری از قاچاق چوب چهارتراش، چوب سوخت، محصولات طبیعی و نباتات طبی و جلوگیری از شکار حیوانات و پرندگان وحشی نیز از مسئولیتهای قطعه سبز است.”

قبل از این حافظ القیوم، والی پیشین نورستان، از تخریب جنگلات در نورستان و کنر ابراز نگرانی کرده و از امارت اسلامی افغانستان خواسته تا این مشکل را حل کند.

او در صفحه تویتر اش نوشته ” در این روز‌های اخیر گزارش‌های از تخریب بی رحمانه جنگلات در نورستان و کنر داده شده است. امیدوار ام مسوولان مربوطه با جدیت از این امر جلوگیری کرده و عاملان آن را به اشد مجازات برسانند. مردم باید با مسوولان همکاری کامل داشته باشند. جنگلات سرمایه ملی افغانستان است.”

این درحالی است که در این اواخر امارت اسلامی افغانستان قطع جنگلات و قاچاق چوب را به خارج از کشور ممنوع اعلام کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ، در یک تویت گفته که ” بر اساس فیصله شورای وزیران امارت اسلامی افغانستان، قطع جنگل‌ها، فروش چوب و انتقال آن جدا ممنوع است.”

Trending

خروج از نسخه موبایل